Kiedy przychodzi do wyznaczania stawek za reklamę, każdy z nas chciałby wiedzieć wcześniej, ile wszystkie działania mogą wynieść i jaki budżet mamy na nie uszykować. Niestety, gdy nadchodzi czas na reklamy na Facebooku, jest to bardziej złożone. Wszystko za sprawą tego, że reklama na tym portalu działa w systemie aukcyjnym i stawki reklamodawców różnią się między sobą.
Czynniki wpływające na cenę
Od czego zależy to, ile zapłacimy za reklamę na Facebooku? Rzecz jasna od naszych ustawień! Często zmiana nawet jednego z czynników będzie oznaczała zmianę stawki za kliknięcie – albo podniesienie, albo obniżenie kosztów. Wśród czynników tych znajdują się:
- wybór celu reklamowego,
- umiejscowienie,
- urządzenia.
W pierwszym przypadku chodzi o to, czy będzie nam zależało na samym zasięgu, czy na ruchu. Więcej zapłacimy także za wejście z komputera stacjonarnego i laptopa niż z mobile Wyznaczników jest jednak o wiele więcej i chociaż sprawiają, że możemy najlepiej dopasować się do naszej grupy odbiorców, od nich zależy to, ile ostatecznie wydamy.
Grupa docelowa – zawsze najważniejsza
Wielkość grupy oraz konkurencja mają ogromne znaczenie przy tworzeniu wyceny reklamy. W przypadku, gdy mamy bardzo szeroką grupę docelową, będziemy płacić więcej. Warto więc sprecyzować się i wybrać tylko tych odbiorców, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani propozycją naszego fanpage’a.
Nie zapominajmy też o konkurencji. Facebook nie zarzuca użytkowników reklamami jednego produktu w wielu odsłonach. Jeśli nie mamy dużo konkurencji i – co za tym idzie – ilość reklam także jest ograniczona, zapłacimy mniej. Jeśli konkurencja jest duża, Facebook podniesie ceny. A różnice mogą być naprawdę duże, bo jeden lead może kosztować albo 50 groszy, albo nawet kilkadziesiąt czy kilkaset złotych!
Na koniec – Wskaźnik Trafności
To narzędzie, dzięki któremu dowiemy się, czy nasza reklama spełnia standardy Facebooka i użytkowników, czy może warto ją poprawić. Oczywiście wskaźnik ten nie mówi o skuteczności sprzedaży, ale na pewno ma duże znaczenie w ocenianiu popularności reklamy. Warto wydawać pieniądze na reklamę. Ale kiedy już jakąś stworzymy – nie zapominajmy jej mierzyć!