Każda działalność gospodarcza niezależnie od swojego charakteru wymaga profesjonalnego wsparcia w postaci reklamy. Coraz większy udział Internetu w procesach zakupowych stwarza dla wielu firm możliwość zaistnienia w sieci i sprzedaży swoich produktów. Jednym ze znaczących obszarów, gdzie zauważamy rosnącą liczbę klientów decydujących się na zakup pod wpływem reklam filmowych, jest Facebook. Prezentacja marki z jednoczesnym przejściem do panelu handlowego jest doskonałym wypełnieniem potrzeby chwili: jest chęć kupna, a my ją natychmiast możemy zrealizować.
Oczywiście bez odpowiednio przygotowanej strategii reklamowej i zaplanowania adekwatnego do założeń budżetu trudno będzie mówić o sukcesie. A więc warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy, która to poprowadzi, ponieważ nierzadko, z powodu nieprawidłowego oszacowania przedsięwzięcia i nieodpowiedniego targetowania reklam, promocja marki będzie nieudana, a zainwestowane środki finansowe po prostu się zmarnują.
Konfiguracja budżetu reklamowego dla planowanej promocji produktowej wbrew pozorom nie jest prostą sprawą. Często spotykamy się z sytuacją, w której firma, decydując się na samodzielne działania reklamowe na Facebooku, najpierw testuje miesięczny budżet, z którego tak naprawdę nic nie wynika. Zainteresowanie nową reklamą zawsze występuje, ale nie mówi nam nic o przychodach. Ma to sens tylko w jednym przypadku, jeśli podjęta jest określona strategia, która da nam na to odpowiedź. Czy nie lepiej byłoby odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki budżet potrzebujemy do wygenerowania określonych przychodów? Ustalenie ich wartości wynika z procesu planowania reklam na Facebooku, a w rezultacie pomoże określić potencjalny zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) oraz wskaźnik rentowności (ROI).
Załóżmy, że Twój miesięczny przychód to 5000 zł, a wartość jednego produktu wynosi 500 zł, a więc potrzebujesz 10 sprzedaży poprzez reklamę na Facebooku. Z doświadczenia wiemy, że na ich realizację musimy mieć około 100 potencjalnych klientów korzystających z Facebooka, aby osiągnąć założone przychody. Jeśli marża na produkcie wynosi np. 15% (75 zł) i znany jest nam koszt prowadzenia reklamy, mamy już wszelkie dane, by określić opłacalność. W tym celu najlepiej skorzystać z Menadżera reklam (Facebook Ads Manager), który m.in. wykaże ich skuteczność, poprzez przejrzysty ROI.