fbpx

Jak wykorzystać Facebooka w e-commerce? 

Czy pomyślałeś kiedyś: „Wejdę na Facebooka i zrobię zakupy”? Nie? Może czas to zmienić?

Niebieski portal zazwyczaj wykorzystywany jest do bardziej towarzyskich celów: lajkowania fotek, wrzucania postów, udostępniania filmików i rozmów ze znajomymi. Świetnie się też sprawdza, jeśli chcemy zaczerpnąć nieco informacji na dany temat albo musimy sprzedać bilety na koncert, na który nie możemy pojechać. Na Facebooku wielu z nas śledzi również swoje ulubione marki. Dlaczego by nie połączyć przyjemnego z pożytecznym?

Firmy i producenci chętnie korzystają z dobrodziejstw, które wiążą się z obecnością na popularnym portalu społecznościowym. Do wyboru mają wiele narzędzi ułatwiających poznanie preferencji klientów. W przyszłości będą mogli śledzić jego „ścieżki zakupowe”, a już teraz promują posty i organizują rozmaite konkursy. Dzięki dostępnym funkcjom mogą precyzyjnie ustawić grupę docelową, nie muszą liczyć na przypadek.

Oczywiście posty w większości przypadków przekierowują do sklepu internetowego, ale bez nich spora ilość użytkowników w ogóle by do niego nie trafiła. Profil w mediach społecznościowych jest doskonałym uzupełnieniem firmowej strony i sklepu online. Na Facebooku możesz przedstawić treści, na które nie ma miejsca na pozostałych kanałach. Tam też zbudujesz relacje z klientami, rozwiejesz ewentualne wątpliwości na czacie czy pomożesz dobrać optymalne rozwiązanie. Przeprowadzisz transmisję na żywo z targów, pokażesz kulisy produkcji nowego wyrobu czy też udostępnisz kolaż ze zdjęciami pracowników wspierających charytatywną akcję. Na portalu dasz się poznać od innej, mniej oficjalnej strony. Dobrym pomysłem jest też cykl porad eksperckich lub publikowanie treści tworzonych przez użytkowników.

Jeśli prowadzisz firmowe konto na Facebooku, musisz pamiętać, że treści sprzedażowe powinny wynosić około 20%, pozostałe 80% to posty edukacyjne i rozrywkowe. Według statystyk najlepszym dniem na publikowanie postów jest czwartek lub piątek. Zadbaj o wysoką jakość zdjęć, przykuj uwagę niebanalnym nagłówkiem i wezwij do działania!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.