Reklama na Facebooku otwiera przed firmami wiele możliwości. Co zrobić, żeby nasza reklama wyróżniła się wśród innych i przyniosła oczekiwane rezultaty?
Bądź dobrym psychologiem
Psychologia reklamy to niezwykle ciekawa dziedzina. Zalecamy czytanie jak największej ilości książek psychologicznych. Zacznij od klasyków, takich jak Robert Cialdini i jego „Pre-swazja” czy „Wywieranie wpływu na innych ludzi”. Dowiesz się z nich, jak ważny jest proces pozyskiwania uwagi i pozytywnego nastawienia klientów do przekazu. Pamiętaj, ludzie nie chcą być „sprzedawani”, oni pragną kupić produkt, ideały, miłe wspomnienia, młodość, luksus.
Obserwuj odpowiednie cyfry
Oczywiście statystyki kampanii reklamowej dostępne w naszym panelu są bardzo ważne. Ale jeszcze istotniejsze są wyniki sprzedaży. Dlaczego? Reklamy tworzy się przede wszystkim po to, żeby zwiększyć sprzedaż. Ilość kliknięć „Lubię to!” podczas kampanii nie zawsze odzwierciedla faktyczny wpływ reklamy na odbiorców. Po wskaźnikach sprzedaży poznamy, czy kampania przyniosła zamierzony rezultat. Jeśli w statystykach widzisz, że kampania cieszy się dużym powodzeniem wśród użytkowników Facebooka, ale ilość zamówień nie wzrosła – to znak, że coś jest nie tak i może lepiej przerwać kampanię, żeby nie tracić więcej pieniędzy.
Buduj, nie twórz
Kampanię trzeba bardzo dobrze przemyśleć pod wieloma względami. Nie możesz pominąć podstawowych i fundamentalnych kroków, bo jeśli to zrobisz, Twoja „budowla”, czyli reklama – upadnie. Warto kierować się zasadą: rób więcej tego, co daje rezultaty, rezygnuj z tego, co ich nie przynosi.
Po pierwsze zacznij od projektu reklamy, czyli:
- obrazu,
- tekstu,
- nagłówka,
- wezwania do działania,
- dodania wartości.
Następnie ustal grupę odbiorców i zastanów się nad optymalnym umiejscowieniem reklamy (aktualności, sugerowane strony).
I jeszcze kilka istotnych wskazówek na zakończenie:
- niczego nie zakładaj, ale przetestuj wszystko,
- doceń długoterminowe planowanie,
- wyznacz konkretne cele.
Nie zapominaj też o konkurencji. Obserwuj ich kampanie i wybieraj z nich najlepsze elementy. Jeśli podoba Ci się jakaś reklama – zainspiruj się i stwórz jej lepszą wersję!