Z Facebooka korzysta obecnie ok. 1,65 miliarda aktywnych użytkowników, czyli co 4 człowiek na Ziemi ma na nim swoje konto. Nic nie wskazuje na to, by w przyszłym roku Facebook stracił na popularności. A co może się w nim zmienić? Przedstawiamy kilka prognoz opartych na obserwacji trendów w social media.
Standaryzacja
Można zauważyć, że wszystkie media społecznościowe się do siebie upodabniają. Mają podobne funkcje, inspirują się wzajemnie. Facebook korzysta z osiągnięć Twittera czy serwisu Youtube, chociaż jednocześnie próbuje wyróżnić się na tle konkurencji. W przyszłym roku Facebook będzie dalej wprowadzał funkcje dostępne na innych platformach społecznościowych, przy jednoczesnym prześciganiu konkurencji poprzez inwestycje w najnowsze technologie, ciekawe rozwiązania, dalsze monetyzowanie swoich usług.
Promowanie materiałów video
Video to reklamowa przyszłość Facebooka. Już teraz przedsiębiorstwa przekonują się, że warto publikować na firmowych fanpage’ach różnego rodzaju filmiki, ponieważ dzięki nim można osiągnąć spory zasięg. Poza tym, Facebook prawdopodobnie stanie się narzędziem transmisji video na żywo.
Rozwój reklam
W 2017 jeszcze bardziej wzrosną przychody Facebooka z reklam. Wzmocni on tym samym swoją pozycję lidera. Szacuje się, że dzisiaj firma ta ma przychody reklamowe stanowiące 2/3 wszystkich tego typu przychodów na świecie. Aby utrzymać i wzmocnić pozycję lidera, Facebook będzie rozwijał reklamy, w tym reklamy mobilne i te dostępne w Messengerze, ale najprawdopodobniej zadba o to, by nie przekroczyć ich optymalnej ilości. W przeciwnym razie staną się one mniej skuteczne.
Do innych zmian należeć będzie wprowadzenie przycisków CITA dla lokalnego biznesu, które umożliwią zamawianie produktów, oraz wdrożenie funkcji podobnych do tych, które posiada Google. Okazuje się bowiem, że Facebook coraz częściej służy do szukania różnych informacji. Firma jest ponadto zainteresowana wirtualną rzeczywistością, więc być może w przyszłości zastosuje tę technologię.