Jak pisać, by trafiać do użytkowników social mediów? Poznaj odpowiedź na to pytanie. Doradzamy, na co zwrócić uwagę w trakcie tworzenia postów na fanpage na Facebooku i Instagramie. Wystarczy przestrzegać kilku zasad, by skutecznie wypromować swoją markę. Sprawdź, jaką długość powinny mieć Twoje teksty i na czym polega CTA. Zainspiruj się wskazówkami ekspertów KJ Studio i publikuj chwytliwe treści.
Spis treści
Jakie teksty interesują odbiorców?
Konkurencja jest duża. Pisząc posty, trzeba pamiętać o tym, jak wiele tekstów przewija się przed oczami standardowego użytkownika social mediów. Nie sposób czytać wszystkiego. Musisz się w jakiś sposób wyróżnić. Sprawić, że czytelnik będzie miał ochotę poświęcić Ci trochę czasu. Profesjonalna obsługa firmowego profilu na Facebooku lub Instagramie to przede wszystkim tworzenie wartościowego contentu. Każda treść musi coś wnosić do życia odbiorcy. Mogą to być emocje, poszerzenie wiedzy, poznanie porad dotyczących rozwiązania jakiegoś problemu. Unikaj nudy i pustych słów, które odstraszają klientów i sprawiają, że fanpage jest po prostu nieatrakcyjny. Podczas pisania musisz wykazać się nie tylko talentem pisarskim, ale też dobrze rozumieć potrzeby i emocje grup docelowych firmy. Świetny efekt przynoszą stosowane z wyczuciem żarty i gry słowne.
W jaki sposób pisać teksty na Facebooka i Instagram?
Zastanów się, co chcesz przekazać i ujmij to w prosty, ale jak najbardziej chwytliwy sposób. Właśnie tak można podsumować proces tworzenia dobrego contentu na profil w social mediach. Pierwsze zdanie ma ogromne znaczenie. Postaraj się, by wstęp był intrygujący i wzbudzał emocje. Nie pisz długich, złożonych zdań, postaw na minimalizm. Dobrym urozmaiceniem są emotikony, dzięki którym post nabiera więcej wyrazu. Z jednej strony, wygląda lepiej pod kątem graficznym. Z drugiej, oddziałuje na nastrój czytelnika. Warto skorzystać z poradnika używania emotikon na Facebooku.
Teksty powinny być spójne ze strategią komunikacji marki. Trzymaj się jednego stylu i działaj konsekwentnie. Warto publikować posty z praktycznymi poradami lub wdrożyć storytelling i opowiadać klientom o codziennym życiu firmy. Śledź działania konkurencji. Nie zawsze musisz podążać za najnowszymi trendami, ale powinieneś je znać. Kolejną kwestią jest śledzenie statystyk i badanie grup docelowych fanpage’y na Facebooku i Instagramie. Widząc, jaki rodzaj postów cieszy się największą popularnością, łatwiej zaplanujesz dalszą strategię firmowych treści.
Jaką długość powinny mieć posty w mediach społecznościowych?
Social media nie służą do publikowania długich artykułów. Najlepiej sprawdzają się krótkie, szybkie do przeczytania teksty. Muszą być przejrzyste i łatwe w odbiorze. Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie list wypunktowanych. Najgorzej przez internautów odbierane są tak zwane ściany tekstu, które stanowią jednolity blok bez podziału na akapity. Na firmowym profilu na Facebooku wystarczy zaledwie od 50 do 100 znaków, by uzyskać odpowiedni efekt. Tekst trzeba urozmaicić dobrze dobraną do niego grafiką. Jeśli chcesz przekazać więcej informacji, możesz wspomóc się infografiką, która przedstawi je w atrakcyjny wizualnie sposób. Stawiaj na jakość, nie na ilość.
Dlaczego CTA to konieczność w każdym tekście?
CTA to skrót z angielskiego „Call To Action”, czyli wezwanie do działania. Jak wygląda w praktyce? Najczęściej występuje w postaci czasowników w trybie rozkazującym, na przykład „zapisz się”, „zapoznaj się”, „przyjdź do nas”, „skontaktuj się z nami”. Powinno znaleźć się w każdym tekście. Motywuje czytelnika do podjęcia określonego kroku, przyciąga jego uwagę. Stanowi bezpośredni zwrot i odbierane jest w sposób personalny. Trzeba jednak stosować je z wyczuciem. W krótkich tekstach wystarczy nawet jeden taki odnośnik. Prowadząc fanpage, sprawdzaj na bieżąco, jakie CTA daje najlepsze efekty w Twoim przypadku.
Postaw na doświadczony zespół do obsługi mediów społecznościowych KJ Studio
Skuteczna promocja firmy w social mediach wymaga wiedzy, zaangażowania i czasu. Chcesz publikować wartościowe teksty na firmowym profilu na Facebooku lub Instagramie? Skorzystaj z oferty KJ Studio. Doświadczeni pracownicy pomogą Ci opracować strategię content marketingu i zajmą się jej realizacją. Napiszą posty, przygotują grafiki i będą na bieżąco analizować statystyki.