fbpx

promocja-na-facebooku

Jakie są najczęstsze błędy, które firmy popełniają na Facebooku i jak ich uniknąć?

Metoda prób i błędów nie jest najlepszym sposobem na prowadzenie fanpage’a na Facebooku. Znacznie lepiej zebrać informacje i dowiedzieć się, co robić, a czego nie robić, żeby konto hulało zgodnie z oczekiwaniami. W tym artykule postanowiliśmy rozprawić się z najczęściej spotykanymi błędami popełnianymi przez firmy działające na FB. Przeczytaj go, żeby nie pójść w ich ślady. Sprawdź też, jak działamy w KJ Studio, żeby pomagać klientom osiągnąć sukces.

Źle skonfigurowany profil na Facebooku

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia działań na FB jest konfiguracja profilu i niestety już na tym etapie można popełnić pewne błędy. Jakie? W KJ Studio najczęściej spotykamy się z następującymi:

  • zły wybór kategorii,
  • niekompletne informacje o firmie,
  • źle wybrane zdjęcie profilowe i okładkowe,
  • zbyt skomplikowana, trudna do zapamiętania lub myląca nazwa strony,
  • zignorowanie sekcji „O nas”.

Pamiętaj, że Twój fanpage na Facebooku będzie skuteczniejszy i atrakcyjniejszy, jeśli:

  • podasz wszystkie formy kontaktu z firmą,
  • przygotujesz ciekawą, wzbudzającą zaufanie i sympatię informację o firmie,
  • wybierzesz przemyślane, dobrej jakości zdjęcie lub grafikę.

To zwiększy Twoją widoczność i zachęci potencjalnych klientów do interakcji.

Brak jasnego content planu

Jeśli prawidłowo skonfigurowałeś profil, to brawo. Teraz czas na ustalenie częstotliwości publikowania postów oraz ich formy i treści, czyli stworzenia content planu. W niektórych firmach pomija się ten krok. Osoba odpowiedzialna za tworzenie contentu zastanawia się, co napisać na bieżąco, tuż przed publikacją. Dlaczego to błąd? Ponieważ powoduje:

  • tworzenie chaotycznych, nieukierunkowanych treści, co źle wpływa na wizerunek firmy,
  • nieefektywne wykorzystanie czasu i środków, czyli straty, straty i jeszcze raz straty,
  • problemy z konsekwentnym podtrzymywaniem zaangażowania fanów,
  • złe wykorzystywanie okazji i trendów albo niewykorzystywanie ich w ogóle,
  • niedostosowanie formy przekazu do konkretnej grupy docelowej,
  • braku analizy wyników i wyciągania wniosków.

Skuteczne prowadzenie fanpage’a na Facebooku wymaga dobrego content planu, który uwzględni cele firmy, informacje o grupie docelowej i metody mierzenia skuteczności publikowanych treści. Właśnie tak to robimy w KJ Studio i wiemy, że takie podejście się sprawdza.

obsluga-social-media

Brak wiedzy związanej z publikacją

Czas na kolejny błąd, czyli na powierzenie opieki nad swoim fanpage’em na Facebooku osobie, która nie ma wiedzy potrzebnej do tworzenia angażujących treści. Jaka to wiedza? Nie chodzi o samą znajomość platformy, ale o rozumienie trendów w marketingu i wpływu różnych form komunikacji oraz różnych rodzajów treści na emocje i działania odbiorców. W KJ Studio ratowaliśmy już niejeden fanpage prowadzony przez osoby, którym brakowało takiej wiedzy, dlatego wiemy, jak bardzo jest ważna.

SEO w social mediach? Mówimy stanowcze nie

Co jeszcze należy do często spotykanych błędów, które obniżają skuteczność działań na FB? Próba stosowania zabiegów SEO w publikowanych treściach. Prowadzenie fanpage’a na Facebooku musi być ukierunkowane na ludzi, nie na boty, a żeby ich przekonać do działania, nie wystarczy stosować frazy kluczowe. Czasem może to nawet przynosić zupełnie odwrotny efekt, dlatego w KJ Studio takim zabiegom mówimy stanowcze NIE!

Nie kupuj lajków

Na koniec tej listy zostawiliśmy błąd, za który wielu płaci niemałe pieniądze – chodzi o kupowanie lajków. Co to daje? Rzecz w tym, że nic. Firma traci pieniądze na coś, co nie zmieni się w klientów, nie poprawi ich zaangażowania ani interakcji na fanpage’u i nie przełoży się na lepszą sprzedaż. Są zdecydowanie lepsze metody zdobywania prawdziwych lajków, które przyniosą realne korzyści. Chcesz wiedzieć, jak to robimy w KJ Studio? Zadzwoń lub napisz!

Zaufaj specjalistom z KJ Studio i powierz im swoje profile w mediach społecznościowych

Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi unikniesz błędów, które mogłyby osłabić efektywność twoich działań na fanpage’u na Facebooku. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że wykorzystujesz cały potencjał tego narzędzia, przekaż nam prowadzenie Twoich profili w social mediach. W KJ Studio każdego dnia pomagamy przedsiębiorcom maksymalizować zyski, poprawiać rozpoznawalność, kreować wizerunek ich marki – to samo możemy zrobić dla Ciebie. Skontaktuj się z nami i powiedz, co chcesz osiągnąć, a my powiemy Ci, jak to zrobić.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.