Dobrze przemyślana i realizowana strategia marketingowa to klucz do osiągnięcia sukcesu w social mediach. Jeśli więc zamierzasz na poważnie wziąć się za prowadzenie fanpage’a na Facebooku, to koniecznie przeczytaj ten artykuł, zanim wrzucisz pierwszy post. Najpierw dowiedz się, jak podejść do tego z głową i na jakich działaniach naprawdę warto się skupić. KJ Studio podpowiada, od czego zacząć, żeby nie stracić czasu i pieniędzy.
Czym jest strategia marketingowa?
Strategia marketingowa to w dużym uproszczeniu określenie zasad i sposobów działania mających doprowadzić do konkretnych celów. A co może być celem firmy, która zakłada fanpage na Facebooku? Przede wszystkim:
- maksymalizacja przychodów,
- kreowanie wizerunku eksperta,
- poprawa rozpoznawalności marki,
- dotarcie do nowych grup docelowych.
Przez przypadek żadnego z nich nie osiągniesz. Właśnie dlatego powinieneś najpierw określić swoje cele, a potem przeprowadzić dokładną analizę swoich produktów lub usług, konkurencji oraz wybranej grupy docelowej. Następny krok to dobranie najlepszego sposobu komunikacji przez fanpage na Facebooku.
W KJ Studio zawsze zaczynamy od celów. Potem przychodzi czas na analitykę, a na samym końcu, w zależności od jej wyników, wybieramy optymalne sposoby działania i metody pomiaru ich efektywności. Taka kolejność zawsze się sprawdza.
Dlaczego nie warto działać na oślep w działaniach na Facebooku?
Jeśli się zastanawiasz, czy naprawdę trzeba przechodzić całą tę ścieżkę, to pomyśl przez chwilę o tym, do czego może prowadzić działanie bez strategii marketingowej. Bez niej:
- Twoje konto wygląda chaotycznie, co psuje Ci reputację,
- trudniej mierzyć efektywność działań podejmowanych na fanpage’u na Facebooku, bo nie ma określonych celów,
- tracisz czas i pieniądze, a rezultatów nie ma albo są niezadowalające.
Brak planu w prowadzeniu fanpage’a na Facebooku przypomina budowanie domu bez projektu. Coś powstanie, ale co? Tego nie wie nikt.
Na jakich działaniach marketingowych warto się skupić na Facebooku?
Trzeba przyznać, że wybór konkretnych działań marketingowych na fanpage’u na Facebooku może nie być prosty, bo możliwości jest naprawdę wiele. Zupełna podstawa to publikowanie postów z grafiką i interesującą treścią albo krótkim video. Dobre efekty daje też prowadzenie działań angażujących grupę docelową i umożliwiających szerszą interakcję. Świetnie sprawdzają się np. transmisje na żywo czy konkursy. Możesz też publikować krótkie stories oraz informować o swoich ofertach specjalnych. Warto wykorzystać media społecznościowe także do zamieszczania linków na firmowego bloga. Inna ważna grupa działań marketingowych obejmuje Facebook ADS, czyli płatne reklamy, które potrafią bardzo poprawić sprzedaż.
Co powinieneś wybrać? Jeśli potrzebujesz pomocy, KJ Studio pozostaje do Twojej dyspozycji.
Nie działaj sam – postaw na firmę, która zajmie się Twoimi działaniami
Dlaczego często lepiej zdać się na specjalistów, niż próbować prowadzić fanpage na Facebooku samemu? Samo wrzucenie posta nie jest niczym trudnym. Ale stworzenie całego planu działań, które umożliwią osiągnięcie określonego celu, a potem mierzenie ich efektywności i ewentualne korygowanie to sztuka wymagająca wiedzy i doświadczenia.
Jeśli masz firmę, to z pewnością nie brak Ci zajęć. Musisz myśleć o wielu rzeczach związanych z Twoją działalnością i załatwiać mnóstwo spraw. Nie jest więc możliwe i zdecydowanie nie jest potrzebne, żebyś próbował stać się specjalistą od wszystkiego. Dlatego, zamiast dokładać sobie pracy, próbując obsługiwać swój firmowy fanpage na FB, skup się na tym, co naprawdę musisz robić, a resztę zostaw innym. Dzięki temu oszczędzisz czas i dobrze ulokujesz środki. Zapłacenie firmie zewnętrznej za obsługę takiego konta przyniesie Ci realne korzyści. Fachowcy nie działają metodą prób i błędów. Oni dobrze wiedzą, co zrobić, żeby osiągnąć konkretne cele.
Wybierz KJ Studio i ciesz się z udanych działań marketingowych
Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój fanpage na Facebooku jest w dobrych rękach, przekaż go nam. W KJ Studio zatrudniamy doświadczonych specjalistów, którzy doskonale znają potencjał FB i trzymają rękę na pulsie, śledząc najnowsze trendy oraz najbardziej skuteczne działania marketingowe. Wiemy, jak stworzyć kontent, który przyciąga, angażuje i zachęca do działania. Chcesz się przekonać, jak to robimy? Chętnie odpowiemy na Twoje pytania, więc jeszcze dziś zadzwoń do nas lub napisz!