fbpx

monitorowanie-konkurencji-na-facebooku

Jak monitorować konkurencję na Facebooku? Eksperci podpowiadają

W erze mediów społecznościowych rywalizacja nabiera zupełnie nowego charakteru. Duża dynamika i łatwy dostęp do różnych treści, usług i produktów sprawiają, że nie można przymykać oczu na działania konkurencji. Monitorowanie jej poczynań na Facebooku jest niezwykle istotne dla osiągnięcia sukcesu na tej przestrzeni. Poznaj to zagadnienie z KJ Studio i dowiedz się, jak znajomość przeciwników pomoże w prowadzeniu Twojego biznesu.

Jak wyglądają statystyki na Facebooku w Polsce?

Popularność portali społecznościowych może imponować, zwłaszcza jeśli przyjrzymy się liczbom. Zgodnie z udostępnionymi statystykami, w grudniu 2022 roku na Facebooku było zarejestrowanych 24 201 800 aktywnych kont użytkowników. Jeśli przełożyć te dane na liczebność populacji Polski, okazuje się, że ponad 64% to użytkownicy serwisu. Co więcej, w ciągu roku przybyło ich prawie 2 miliony. Przy tak licznej, potencjalnej publiczności, monitorowanie konkurencji jest wręcz koniecznością. Trzymaj rękę na pulsie, a nie pozostaniesz w tyle za rywalami!

Dlaczego warto śledzić działania konkurencji na Facebooku?

Skonstruowanie efektywnej strategii marketingowej wymaga uwzględnienia wielu elementów. Monitorowanie konkurencji na Facebooku stanowczo jest jednym z nich. Świadczą o tym liczne korzyści, które wnikliwa obserwacja poczynań rywali może przynieść Twojej firmie. Należą do nich:

  • pozyskanie wzorca działalności — możliwość porównania własnego biznesu do konkurencyjnych firm pozwala przede wszystkim wyznaczyć, jaką pozycję wśród nich zajmujesz. Ułatwia także ocenę tempa rozwoju i kontrolowanie postępu poprzez zestawienie z zewnętrznym punktem odniesienia,
  • skorygowanie strategii działania w mediach społecznościowych — regularne monitorowanie poczynań konkurencji z branży na Facebooku pozwoli uniknąć powielenia popełnionych przez nią błędów. Możesz z obiektywizmem ocenić, które działania są skuteczne, a które nie i we własnym biznesie wdrożyć jedynie wybrane,
  • optymalizacja oferty z uwzględnieniem uwag potencjalnych klientów. Wystarczy wysłuchać, czego oczekują i na co uskarżają się użytkownicy portali społecznościowych należący do twojej grupy docelowej, czyli klienci pokrewnych firm. Ich głos możesz wykorzystać, by wprowadzić u siebie rozwiązania, które zaspokoją lepiej potrzeby. Może to być np. sprawniejsza obsługa posprzedażowa albo ulepszenia technologiczne. Zaproponuj klientom to, o co prosili Twoich rywali. Przyciągniesz ich i przekonasz do skorzystania z Twojej oferty.

Monitorowanie konkurencji na Facebooku pozwoli Ci bardziej świadomie podejmować decyzje i wdrażać działania lepiej dopasowane do oczekiwań na rynku.

monitorowanie-konkurencji-na-facebooku

Jak monitorować fanpage konkurencji na Facebooku?

Poznanie korzyści z monitorowania konkurencji w mediach społecznościowych to duży krok do sukcesu, ale musisz jeszcze wiedzieć, jak to zrobić. Śledzenie postów, aktywności i innych ważnych działań jest możliwe, jeśli wykorzystasz odpowiednie narzędzia. Wiele przydatnych danych i zestawień udostępnia sam Facebook. Na Twoim fanpage’u, w zakładce Statystyki należy przejść do Podsumowania, a następnie dodać strony, które chcesz śledzić. Dzięki temu uzyskasz dostęp do informacji dotyczących Twoich rywali, takich jak:

  • ogólna liczba polubień strony firmowej,
  • liczba postów, które zostały opublikowane w bieżącym tygodniu,
  • liczba pozostawionych komentarzy, reakcji do postów, a także udostępnień,
  • ranking postów, które najbardziej zaangażowały użytkowników.

Planując monitorowanie interesujących Cię firm, sprawdź, co oferuje Biblioteka Reklam Meta. W tej obszernej bazie danych znajdziesz reklamy, które Twoja konkurencja udostępnia aktualnie na Facebooku oraz wszystkie te, które publikowała w ciągu ostatnich 7 lat.

Zgłoś się do KJ Studio i zyskaj dodatkową pomoc przy monitorowaniu konkurencji!

Znasz powiedzenie „przyjaciół trzymaj blisko, wrogów jeszcze bliżej”? Doskonale sprawdza się również w biznesie. I choć monitorowanie konkurencji na Facebooku przynosi wiele profitów, to wymaga nie tylko zainwestowania czasu, ale także posiadania wiedzy i użycia odpowiednich narzędzi. Dlatego warto skorzystać z profesjonalnej pomocy. KJ Studio oferuje wsparcie w analizie rynku i opracowaniu skutecznej strategii. Dzięki nam zdobędziesz przewagę nad rywalami z branży. Zgłoś się do nas już dziś i przekuj statystyki w sukces!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.