fbpx

social-listening

Czym jest social listening i dlaczego warto z niego korzystać? Cz. 1

W dynamicznie funkcjonującym świecie portali społecznościowych, który jest błyskawicznie obiegany przez opinie i informacje, wsłuchiwanie się w głos publiczności stało się kluczowym elementem sukcesu wielu firm. Jest to źródłem narodzin pojęcia social listening. Dzięki niemu można dojść do bezcennych spostrzeżeń, pomocnych w rozwoju i budowaniu silnej marki. W jaki sposób to osiągnąć? Przeczytaj artykuł przygotowany przez naszych specjalistów z KJ Studio. Dowiesz się, jak odpowiadać na rzeczywiste potrzeby użytkowników mediów społecznościowych.

Social listening, czyli co?

Osoby, które są aktywne na portalach społecznościowych, prowadzą dyskusje na różne tematy. Monitorowanie i analizowanie treści tej części rozmów, która dotyczy danej marki, produktu lub branży to social listening. Dostarczona w ten sposób wiedza umożliwia lepsze dopasowanie oferty do oczekiwań potencjalnych klientów. Przegląd licznych komentarzy, postów i wzmianek pozwala uzyskać kompleksowe spojrzenie na to, co i jak ludzie mówią w mediach typu Facebook. Dzięki temu szybciej zareagujesz na sytuacje kryzysowe i łatwiej zbudujesz pozytywny wizerunek.

Dlaczego social listening jest ważny?

Każda firma potrzebuje klientów. Bez nich nawet mozolnie budowana marka przepadnie pośród konkurencji. Monitorowanie społeczności online to nic innego, jak wsłuchiwanie się w to, co mówi publiczność. Nikt nie powinien pozwalać sobie na rezygnację z tego narzędzia marketingowego i marnowanie potencjału. Poznając zdanie odbiorców, wypowiadających się w social media, poznajemy ich samych. Jest to droga do zdobywania zaufania i budowania lojalności wobec marki.

Jak social listening może pomóc w rozwoju firmy?

Prowadzenie biznesu to często ogromne wyzwanie, zwłaszcza gdy firma się rozrasta. Z tego powodu warto budować strategię na podstawie danych pozyskiwanych z różnych źródeł, w tym również z social listening. Jest to źródło informacji, które możesz w praktyce wykorzystać, by poznać nie tylko oczekiwania, ale i problemy klientów. Przełóż to na rozwój przedsiębiorstwa, dzięki:

  • ulepszeniu swojej oferty z uwzględnieniem potrzeb konsumentów mieszczących się w grupie docelowej,
  • szybkiemu wykrywaniu problemów i potknięć wizerunkowych, które mogłyby zmienić się w kryzys. Bezzwłoczna reakcja na negatywne opinie i komentarze w mediach społecznościowych pozwoli Ci tego uniknąć lub przynajmniej zminimalizować konsekwencje,
  • spersonalizowaniu komunikacji i dopasowaniu jej do preferencji odbiorców. Możesz tworzyć bardziej adekwatne treści i komunikaty,
  • kontroli zachowań konkurencji i nowych trendów w branży. Poznając poczynania rywali, możesz lepiej dopracować własną strategię marketingową, która będzie skuteczniej oddziaływać na wybranych odbiorców.

Social listening to potężne źródło informacji i nastrojów pojawiających się w mediach społecznościowych.

social-listening

Co osiągniesz dzięki wykorzystywaniu social listeningu?

Usłyszenie tego, co mają do powiedzenia użytkownicy mediów społecznościowych, to pierwszy krok. Kolejnym jest przeanalizowanie informacji pozyskanych dzięki social listening i sformułowanie wniosków. Dzięki nim można uzyskać:

  • poprawę widoczności w internecie,
  • większe zaangażowanie odbiorców i lepszą świadomość marki — regularne i aktywne angażowanie się w dialog pomaga budować więzi i lojalność wobec firmy,
  • przeniesienie poziomu obsługi klienta na wyższy poziom — dzięki reagowaniu na pytania i problemy w czasie rzeczywistym zbudujesz pozytywną relację z klientami. Poczują się odpowiednio zaopiekowani i dasz im do zrozumienia, że ich rozterki są dla Ciebie ważne,
  • bazę influencerów dobrze dopasowaną do profilu działalności firmy.

Dopiero pełne wykorzystanie możliwości social listeningu przynosi wymierne korzyści.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj drugą część artykułu KJ Studio!

Jak widzisz, social listening jest niezwykle wartościowym narzędziem dla firm, które pragną zrozumieć swoją publiczność, budować mocną markę i rozwijać własną działalność. Dzięki analizie rozmów i wzmianek w mediach społecznościowych, można lepiej reagować na potrzeby klientów, tworzyć spersonalizowane treści i udoskonalać swoje produkty i usługi. Bliżej przyjrzysz się temu, co ludzie mówią. Dowiedz się więcej! Przeczytaj drugą część artykułu opracowaną przez KJ Studio i poznaj praktyczne wskazówki dotyczące monitorowania mediów społecznościowych.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.