W poprzednim artykule wyjaśniliśmy, czym jest marketing wirusowy i jakie treści mają największe szanse, by stać się viralem. Dowiedziałeś się także, jaki jest cel takiej formy reklamy. Masz już więc podstawy, które umożliwiają wstępne rozeznanie się w sprawie. Chcesz wiedzieć więcej? W KJ Studio rozumiemy, jak ważne jest wyczerpujące poznanie interesującego tematu. Przeczytaj drugą część publikacji i uzupełnij swoją wiedzę.
Spis treści
- Poznaj najważniejsze zalety viralu
- W jaki sposób stworzyć viral?
- Czy są jakieś wady viralu?
- Chcesz zacząć prężnie działać w social mediach? Zgłoś się do KJ Studio!
Poznaj najważniejsze zalety viralu
W poprzednim artykule omówiliśmy już główne założenia marketingu wirusowego. Strategia zakładająca rozprzestrzenianie treści pomiędzy użytkownikami w sposób organiczny ma wiele zalet. W KJ Studio najbardziej cenimy następujące plusy virali:
- niskie koszty — jeśli już uda się opublikować chwytliwy materiał, to zaczyna on żyć własnym życiem. Krąży pomiędzy internautami, nie generując z tego tytułu opłat,
- bardzo szerokie zasięgi — dzięki bezpośredniemu udostępnianiu materiał może w krótkim czasie dotrzeć do wielu odbiorców,
- wysoki poziom zaangażowania użytkowników — absorbujące treści skłaniają do reakcji takich jak komentowanie i dalsze rozpowszechnianie,
- budowanie większej świadomości marki wśród konsumentów — przemyślane i odpowiednio zaprojektowane virale niosą pozytywny komunikat o firmie,
- wiarygodność — fakt, że content pochodzi bezpośrednio od innej osoby, nie od marki, sprawia, że w oczach wielu jest bardziej autentyczny. Dzięki temu marketing wirusowy może przemówić nawet do odbiorców odpornych na inne formy reklamy,
- wpływ na zwiększenie sprzedaży.
Szybkie tempo, jakie charakteryzuje rozpowszechnianie się virali, daje możliwość osiągnięcia bardzo dobrych wyników w wyjątkowo krótkim czasie.
W jaki sposób stworzyć viral?
Marzeniem wielu marek jest stworzenie contentu, który szybko zyska wielką popularność. W KJ Studio znamy sposoby na osiągnięcie sukcesu. Jeśli Ty również podzielasz pragnienie opracowania materiału, który stanie się viralem, wiedz o pewnych ważnych zasadach. Wdrażając marketing wirusowy, nie zapomnij o etapach, które powinny towarzyszyć każdej kampanii:
- zdefiniuj cel, jaki przyświeca wszelkim działaniom. Czy chcesz zwiększyć sprzedaż? A może szerzyć świadomość marki?
- przeanalizuj grupę docelową i dokładnie zbadaj rynek. Tylko jeśli dowiesz się jak najwięcej o potencjalnych klientach, będziesz w stanie trafnie wytypować atrakcyjne tematy i „zasiać” je na podatnym gruncie. Poznaj marzenia i obawy konsumentów. Czego pragną, a czego się boją? Na jakie tematy rozmawiają chętnie, a które to tabu? Wybór kanału dystrybucji (YouTube, Facebook, TikTok, Instagram itp.) także dostosuj do persony,
- śledź wyniki viralu — zebrane przy pomocy odpowiedniego narzędzie dane umożliwią analizę rezultatów i pozwolą na modyfikowanie kampanii, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dowiesz się także, czy osiągasz założone cele.
Przygotowując materiał w ramach marketingu wirusowego, wyjdź z ram i zadbaj o oryginalną formę. W KJ Studio wykorzystujemy nieszablonowe pomysły, które zapadają w pamięć i trudno wymazać je z pamięci. Dzięki temu można długo zbierać owoce kampanii. Nie zapomnij, że internauci lubią treści, w których przejawia się poczucie humoru. Może pokusisz się na odrobinę autodystansu? Jeśli nie postawisz na radość, to zagraj na innych emocjach.
Czy są jakieś wady viralu?
Pośród wielu zalet, jakie przynosi tworzenia strategii w ramach marketingu wirusowego, w KJ Studio przyznajemy, że virale mają również wady. Przede wszystkim trudno jest kontrolować treść udostępnianą w internecie. W pewnych sytuacjach może zdarzyć się, że materiał zacznie pojawiać się w kontekście niezgodnym z zamierzonym celem, a nawet szkodliwym dla marki. Zatrzymanie kampanii, która zacznie zmierzać w niewłaściwym kierunku, jest bardzo trudne, o ile nie niemożliwe.
Problem ten jednak rzadko dotyczy dobrze przemyślanych i skrupulatnie opracowanych działań marketingowych.
Chcesz zacząć prężnie działać w social mediach? Zgłoś się do KJ Studio!
Jak zatem zacząć szturm na social media? Chcesz dopiąć działania na ostatni guzik, ale boisz się, że popełnisz błąd? Zdaj się na specjalistów z zakresu marketingu wirusowego. Stworzenie contentu, który zyska rozgłos, nie jest łatwe, ale nie jest też niemożliwe. Zgłoś się do KJ Studio i przygotuj razem z nami viral, który okrąży internet.