fbpx

reklamy-facebook

Jakie są rodzaje reklam na Facebooku? Podpowiadamy!

Portale społecznościowe już dawno przestały być jedynie przestrzenią wymiany informacji między użytkownikami. Obecnie gwarantują one liczne narzędzia marketingowe dla najróżniejszych przedsiębiorstw, które mogą w social mediach informować o nowościach, nawiązywać relacje z odbiorcami i rozszerzać zasięgi. Reklama firmy na Facebooku przyjmuje najróżniejsze formy. Jakie? Dowiedz się poniżej.

 

Reklama na Facebooku – obraz

Jeden obraz jest w stanie przekazać dużo więcej niż setki słów, które napisałbyś w poście. Nic dziwnego zatem, że reklama w serwisie Facebook w postaci renderowanych grafik czy zdjęć należy do najczęściej wykorzystywanych przez różne firmy. Obraz opatrzony odnośnikiem zachęca dużo bardziej do reakcji niż tekst.

Grafika powinna mieć minimum 600 px wysokości i szerokości. Serwis pozwala na umieszczanie plików w formacie .PNG i .JPG. Obraz może być opatrzony też tekstem, ale portal sugeruje, że liczba znaków nie powinna przekraczać:

  • w opisie – 125,
  • w nagłówku – 25,
  • w opisie linku – 30.

Do materiału warto dodać przyciski CTA – Więcej informacji, Pobierz, Zarezerwuj i inne.

Reklama na Facebooku – wideo

Krótkie, jak i nieco dłuższe, ale napakowane informacjami klipy, stanowią przyszłość komunikacji w sieci. Znakomicie udowodnił to TikTok, a Instagram i Facebook podążają dokładnie tym samym śladem. Wiele firm dzisiaj zamieszcza reklamy właśnie w tej formie, gdyż pozwala ona szybko i w atrakcyjny sposób zaprezentować produkty lub usługi.

W serwisie można umieszczać filmiki w najróżniejszych formatach. Konieczne są jednak odpowiednie proporcje wyświetlanego obrazu, tj. 16:9 lub 9:16. Nie ma natomiast ograniczeń, jeśli chodzi o rozdzielczość. Facebook jednak nie akceptuje plików większych niż 4 GB.

Ponadto istnieje dolna i górna granica długości materiału video. Reklama w takiej wersji nie może być krótsza niż 1 sekunda, ale i dłuższa niż 240 minut. Sam portal sugeruje, że najlepsze są 15-sekundowe klipy. Przydatnym rozwiązaniem jest także możliwość zastosowania niestandardowej miniaturki przed wyświetleniem filmu. Zdecydowanie warto dodać też napisy – pozwoli to osobom z wyciszonymi urządzeniami bez przeszkód zapoznać się z treścią materiału.

Reklama na Facebooku – kolekcje

Ta forma reklamy na Facebooku pozwala firmom lepiej docierać do użytkowników sprzętu mobilnego. To rewelacyjna metoda na zaprezentowanie kilku produktów, łącząca w sobie zdjęcia i – nierzadko – krótki klip filmowy. Internauta może od razu zapoznać się z cenami konkretnych przedmiotów. Gdy zaś będzie zainteresowany zakupem – wystarczy, że naciśnie fotografię z danym artykułem, a zostanie przeniesiony na stronę sklepu w celu finalizacji transakcji.

Kolekcja powinna spełniać pewne techniczne kwestie, m.in.:

  • rozdzielczość zdjęć musi mieć co najmniej 1080 × 1080 px,
  • optymalna długość tekstu podstawowego to 125 znaków, a nagłówka – 40,
  • obraz może „ważyć” do 30 mb, a video – do 4 GB.

reklamy-facebook

Reklama na Facebooku – kanwa

Nazywana także materiałem błyskawicznym Kanwa to reklama łącząca w sobie zalety wszystkich postów sponsorowanych, jakie są dostępne na Facebooku. Firmy mogą więc zamieszczać w nich zdjęcia, filmiki, a nawet karuzele (więcej o nich poniżej). Kliknięcie takiego materiału powoduje otworzenie go na cały ekran smartfona czy tabletu, dzięki czemu użytkownik zyskuje szansę na lepsze zapoznanie się z ofertą. Co więcej – serwis dostarcza gotowe szablony.

Reklama na Facebooku – karuzela i pokaz slajdów

Karuzele to posty składające się z kilku kart (od 2 do 10) z klipem lub grafiką. Dzięki niej możesz zaprezentować kilka produktów lub usług w jednym newsie, przy czym każdy element musi być w formie kwadratu. Takie rozwiązanie pozwala kreatywnie bawić się treściami marketingowymi.

Pokaz slajdów natomiast, jak sama nazwa wskazuje, składa się z kilku plansz (maksymalnie 10), które są wyświetlane w określonej kolejności, zmieniając się co ustalony czas (odstępy między kolejnymi grafikami mogą wynosić od 0,5 do 5 sekund). Firma ma więc możliwość wybrania, jak slajdy na Facebooku będą przechodziły między sobą. Całość dodatkowo może być opatrzona muzyką, dostępną także w bibliotece serwisu.

Chcesz zlecić prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku? Wybierz KJ Studio!

Chcesz mieć pewność, że Twoja reklama firmy na Facebooku przyciągnie uwagę? Pragniesz poszerzyć swoje zasięgi i skuteczniej sprzedawać dzięki temu portalowi społecznościowemu? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów z KJ Studio. Przygotujemy dla Ciebie najróżniejsze posty promujące Twoją działalność. Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się szczegółów.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.