Widoczność postów w social mediach to jeden z głównych sposobów określania skuteczności podjętych prac. Im one zaś dalej docierają, tym większy ma zasięg fanpage firmy na Facebooku. Czym jednak dokładnie on jest? Jaką rolę odgrywa w sukcesie przedsiębiorstwa na FB? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat – zapraszamy do lektury.
Spis treści
Za co odpowiadają facebookowe zasięgi?
Na początku zdefiniujmy, czym w ogóle one są. W ten sposób określa się liczbę unikalnych użytkowników, do których dotarły publikowane przez Ciebie treści lub inne informacje z nią związane. Co istotne – są one liczone w określonych przyrostach:
- jednodniowych,
- siedmiodniowych,
- dwudziestoośmiodniowych.
Każda z tych opcji zmienia nieco sposób liczenia, wobec czego np. przy wyborze przyrostów jednodniowych obliczanie ich może mieć wyraz bardziej „optymistyczny”. Trzeba przy tym zdać sobie sprawę, że wyróżnia się ich różne rodzaje. Zasięgi mają zarówno pojedyncze posty, jak i cały Facebook fanpage – wówczas chodzi o ogół osób, które zobaczyły jakąkolwiek treść z Twojej strony.
Ponadto – dzieli się je na 3 osobne kategorie:
- organiczne,
- wirusowe,
- płatne.
Organiczne budujesz, wykorzystując odpowiednio algorytmy FB. Jeśli sam nie wiesz, jak ich użyć na swoją korzyść, zwróć się o wsparcie do specjalistów np. z KJ Studio. Drugie opierają się na użytkownikach udostępniających Twoje treści. Są oni tzw. ambasadorami marki w sieci. Płatne z kolei to faktyczna reklama wykupiona na Facebooku. A ile kosztuje odpłatna promocja? Wiele zależy od m.in. od ustawień dotyczących grupy docelowej.
Na pytanie więc, za co odpowiadają zasięgi w social mediach, w tym serwisie Marka Zuckerberga, należy odpowiedzieć, że są odpowiedzialne za widoczność wśród użytkowników, obecnych i potencjalnych fanów.
Jak ważne są zasięgi dla fanpage’a?
Wiedząc już, czym one są, nietrudno się domyślić, że stanowią istotny czynnik, wpływający na to, czy Twoja firma na FB odniesie sukces. Zwiększanie zasięgów jest istotne, by docierać do potencjalnych klientów – zachęconych nie tylko np. do skorzystania z oferty, ale i podzielenia się publikowanymi przez Ciebie treściami. A to jedynie poszerza obszar oddziaływania! Sam fakt istnienia płatnych reklam na Facebooku sugeruje, że widoczność fanpage’a odgrywa dużą rolę dla działalności gospodarczych i warto ją pielęgnować – szczególnie organiczną.
Co zrobić, by zasięgi nam sprzyjały?
Istnieje szereg sposobów na to, by zwiększyć zasięg profilu. Przede wszystkim – publikowanie wysokiej jakości contentu, bez spamowania nim. Niekiedy mniej znaczy więcej! Każdy post powinien być dopracowany, by był interesujący i angażujący. Warto podkreślić – większość wpisów musi skupiać się na… rozrywce. Zasypywanie obserwujących ofertą, szukających chwili wytchnienia w social mediach, może mieć efekt odwrotny do zamierzonego i odpychać ich od Ciebie.
Wskazuje się, że coraz więcej popularnych treści na FB, to filmy. Trend ten obserwuje się w całej sieci. Relacje, rolki, animowane zdjęcia… są one bardziej interesujące dla użytkowników niż pojedyncze zdjęcie czy sam lany tekst. Bardzo istotne jest bycie „na czasie”. Odwołuj się do bieżących wydarzeń – nadchodzą święta? A może trwają istotne wydarzenia kulturowe? Odnieś się do nich w swoich materiałach!
Czego zaś nie robić? Z pewnością nie powinieneś kupować like’ów. Tego typu działania na dłuższą metę nie przynoszą żadnego efektu, gdyż fan page na Facebooku staje się widoczny przede wszystkim dla… sztucznych kont. A to w końcu nie o to chodzi, prawda? Poza tym nie linkuj niczego w poście – FB często automatycznie obcina zasięgi wpisów z zewnętrznymi adresami, gdyż najważniejszym priorytetem dla serwisu jest utrzymanie użytkowników jak najdłużej na jego stronie lub w aplikacji.
Nie lekceważ też influencer marketingu. Wpływowi użytkownicy social mediów, przez polubienia i udostępnienia Twoich treści mogą realnie poszerzyć Twoją widoczność. W ten sposób bowiem docierasz również do osób obserwujących działalność influencera.
KJ studio – poprowadzimy Twój Facebook fanpage!
Istnieje wiele sposobów na to, by wypromować fanpage firmy na Facebooku. Zawsze istnieje opcja wykupienia płatnej reklamy, szczególnie jeśli któryś post cieszył się większą popularnością. W najlepszym wypadku może się on stać viralem. Jeśli zaś chcesz mieć pewność, że Twój profil na FB będzie prowadzony tak, że zaczniesz regularnie docierać do dużej ilości użytkowników – zgłoś się do KJ Studio! My wiemy, jak zwiększyć Twoje zasięgi w social mediach.