Obecnie, zakładając firmę, trzeba zadbać także o jej obecność w sieci. Odpowiednia strona internetowa jednak to nie wszystko – trzeba też założyć fan page na Facebooku. Jednak sam fakt stworzenia profilu działalności w mediach społecznościowych to zdecydowanie za mało, by mówić o skutecznym promowaniu czy komunikacji z klientami. Równie istotne jest to, aby zamieścić na nim odpowiednie informacje i właściwie go prowadzić. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi. Zachęcamy do czytania!
Spis treści
- Fanpage na Facebooku – odpowiedni krok do przodu
- Jakie elementy koniecznie muszą znaleźć się na firmowym fanpage’u?
- Informacje dotyczące firmy i jej misji
- Spójna szata graficzna
- Moderator odpowiadający na pytania użytkowników
- Nie masz czasu na tworzenie strony na FB? Sięgnij po naszą pomoc!
Fanpage na Facebooku – odpowiedni krok do przodu
Wielu przedsiębiorców, szczególnie tej starszej daty, wzbrania się przed tym, aby tworzyć konta w mediach społecznościowych. Tymczasem fanpage firmy na Facebooku, zarówno istniejącej od lat na rynku, jak i dopiero powstałej, może być marketingową trampoliną! Dzięki profilowi w mediach społecznościowych, w tym FB, łatwiej nawiązać i zbudować trwałe relacje z odbiorcami. Efektywniej też wykuje się zaufanie do marki i zbuduje jej świadomość wśród klientów. Narzędzia, jakie dostarcza serwis, pozwalają także skuteczniej trafiać do osób, które jeszcze nie miały z nią styczności, ale potencjalnie – ze względu na wiek, zainteresowania, wykształcenie, mogłyby skorzystać z jej usług.
Z tego powodu, każda firma, pragnąca odnieść sukces i utrzymać się w dłuższej perspektywie na rynku, powinna rozważyć założenie profilu w mediach społecznościowych, w tym na Facebooku. Warto pamiętać, że sam fakt istnienia w SM nie daje gwarancji, że odniesie się oczekiwane rezultaty. Trzeba jeszcze uzupełnić fanpage o odpowiednie dane i właściwie go prowadzić.
Jakie elementy koniecznie muszą znaleźć się na firmowym fanpage’u?
Można wyróżnić szereg elementów, jakie powinna zamieścić firma w swoim profilu na FB. Wyselekcjonowaliśmy cztery najważniejsze czynniki, mające duże przełożenie na to, jak Twoja działalność będzie widziana wśród klientów. To m.in.:
- istotne dla odbiorców dane przedsiębiorstwa,
- wiadomości dotyczące jej misji,
- jednolita szata graficzna,
- obecność moderatora, reagującego na działanie użytkowników serwisu.
Informacje dotyczące firmy i jej misji
Wydaje się to dość oczywiste – kiedy wychodzisz do kogoś z propozycjami, należy się najpierw przedstawić. W praktyce można zauważyć, że sporo firm na FB tego nie robi. Tymczasem uzupełnienie informacji na ich temat świadczy o profesjonalizmie i o poważnym podejściu do klienta, nawet jeśli sam biznes ma dość swobodny profil. Profesjonalistom bardziej się ufa, więc odbiorcy chętniej skorzystają z Twoich usług lub sięgną po proponowane przez Ciebie produkty. Dodatkowe, istotne dla odbiorców dane sprawiają również, że łatwiej oni zapamiętują daną markę. Jakie informacje należy uzupełnić na profilu:
- nazwa fanpage i użytkownika,
- awatar i zdjęcie w tle,
- numer telefonu,
- lokalizacja,
- e-mail,
- godziny otwarcia.
Ponadto nie należy zaniedbywać opisu – to w nim przedstawisz firmę i zawrzesz informacje dotyczące jej misji. Można to ująć w ten sposób – wypunktowane powyżej dane określają jej byt, a opis – tożsamość. Jeśli nie wiesz, jak chwytliwie przedstawić swój biznes – skorzystaj z pomocy specjalistów z KJ Studio.
Fanpage firmowy – spójna szata graficzna
Jeśli prowadzisz fanpage na portalu Facebook, to powinieneś zadbać o jego wygląd. Spójność powinna być utrzymana zarówno w kolorystyce, jak i stylu graficznym, którym się posługujesz. To istotne, gdyż buduje jednolity obraz przedsiębiorstwa i ułatwia identyfikację na pierwszy rzut oka publikowanych przez nią treści. Dodatkowo buduje profil firmy jako np. nowoczesnej, trzymającej się tradycji, młodzieżowej lub zwróconej w stronę poważnych biznesmenów.
Moderator odpowiadający na pytania użytkowników
Profil firmy powinien żyć. Z jednej strony to ważne, by zachęcać, aby w jego funkcjonowanie angażowali się użytkownicy Facebooka. Z drugiej – trzeba reagować na pytania zawarte np. w komentarzach. Do tego konieczne jest posiadanie moderatora z odpowiednim przygotowaniem merytorycznym, jak i w zakresie social mediów.
Nie masz czasu na tworzenie strony na FB? Sięgnij po naszą pomoc!
Prowadzenie biznesu, a z drugiej strony – samodzielne dbanie o jego profil w mediach społecznościowych, bywa trudne do pogodzenia. Gdy więc chcesz w pełni skupić się na rozwoju działalności, a jednocześnie – jesteś gotów powierzyć profil firmy na FB specjalistom – zgłoś się do nas! W KJ Studio mamy szerokie doświadczenie w prowadzeniu fanpage’y z różnych branż. Wiemy też, jak zoptymalizować koszty reklamy na Facebooku, by dawała ona maksymalne rezultaty przy niskich nakładach. Zapraszamy już teraz do skorzystania z usług.