Niewielkie przedsiębiorstwa rzadko kiedy dysponują większym budżetem, pozwalającym im inwestować w duże kampanie reklamowe. Nie oznacza to jednak, że nie mogą one konkurować z dużymi rynkowymi graczami. Wręcz przeciwnie! Prowadząc fanpage na portalu Facebook, mają realną szansę przebić się do grupy docelowej i zawalczyć o klienta. Nawet wtedy, gdy ich budżet jest niewielki. Chcesz się przekonać, jak to zrobić? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule. Przeczytaj go już teraz!
Spis treści
- Dlaczego warto reklamować firmę na FB?
- Mały budżet — na co spożytkować ograniczone środki?
- Treści na miarę
- Skupienie się na odpowiedniej grupie docelowej
- Promowanie postów na FB
- Skorzystaj z usług firmy KJ studio
Dlaczego warto reklamować firmę na FB?
Serwis Facebook cieszy się ogromną popularnością wśród milionów osób na całym świecie. Obecnie korzystają z niego ludzie z różnych grup wiekowych i o odmiennych upodobaniach. Tym samym portal stanowi potężną bazę potencjalnych odbiorców wszelkich firm. W samej Polsce codziennie na portal wchodzą miliony użytkowników! Z tego jasno wynika, że skuteczne promowanie się na FB może poskutkować m.in.:
- zwiększeniem ruchu na stronie internetowej,
- dotarciem do szerszego grona osób zainteresowanych ofertą,
- lepszą identyfikacją marki w sieci,
- zbudowaniem relacji z klientem,
- efektywniejszym kreowaniem pożądanego wizerunku firmy.
Mały budżet — na co spożytkować ograniczone środki?
Jak się promować, gdy dysponujesz ograniczonym budżetem? Ile kosztuje reklama na Facebooku? Na cenę składa się szereg zmiennych, w tym m.in. jak szeroka ma być kampania reklamowa. Jednak bez obaw! Wszystko to da się zoptymalizować tak, by Twoja firma na FB została dostrzeżona przez potencjalnych klientów. Wystarczy stworzyć reklamę skupiającą się na konkretnej grupie docelowej, z treściami dostosowanymi do Twoich celów, a później promować najpopularniejsze posty. Jak to zrobić? Dowiedz się poniżej!
Treści na miarę
Do tworzenia materiałów promocyjnych na Facebooku posłuży Ci narzędzie dostarczane przez sam portal – Facebook Ads. To dzięki niemu możesz zoptymalizować reklamę tak, by była nie tylko skuteczna, ale i dopasowana do Twojego budżetu. Pierwszą rzeczą zaś, na jaką trzeba zwrócić uwagę, jest treść, którą będziesz kierować do swoich potencjalnych klientów. Chodzi zarówno o chwytliwy tytuł i elementy wizualne, a dopiero później – opis. To dlatego, że dwie pierwsze z wymienionych składowych przykuwają uwagę, a ostatnia zwykle zachęca do dalszego działania, czyli np. polubienia, udostępnienia posta lub wejścia w zawarty w nim odnośnik.
Nim więc opublikujesz materiały promocyjne – zaprojektuj je tak, aby odbiorca się nimi zainteresował. Pamiętaj, że muszą one nieść spójny przekaz, by potencjalny klient nie miał wątpliwości, czego dotyczy oferta. Przyda się również odpowiednia formuła „Call to action”, zachęcająca albo do zdobycia wiedzy, albo zapoznania się z pełną ofertą.
Skupienie się na odpowiedniej grupie docelowej
Optymalizacja kosztów, a jednocześnie zapewnienie sobie skuteczności reklamy wymaga dokładnego rozpoznania, kogo znajdziesz wśród swoich odbiorców. Dlatego zastanów się, do jakich osób konkretnie kierujesz swoją ofertę. Czy to kobiety, mężczyźni? Ludzie dojrzali, młodzi? Z wykształceniem średnim, wyższym? Taki „kwestionariusz” pozwoli Ci skonstruować reklamę odpowiednio do oczekiwań grupy docelowej, chętniej zaglądającej na Twój fan page na Facebooku. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, możesz skontaktować się z nami. Mamy szerokie doświadczenie w tworzeniu kampanii reklamowych na FB!
Promowanie postów na FB
Odpowiednia promocja posta w mediach społecznościowych często zaważa o sukcesie reklamy! Co więcej – FB dostarcza automatycznie informacji na temat wpisów, jakie cieszą się zainteresowaniem. Zaproponuje Ci też ich promowanie – klikając opcję „Promuj”, otworzysz skrócony edytor, umożliwiający dobór grupy docelowej, ustalenie budżetu i czas trwania kampanii. Warto w takiej chwili pamiętać o jeszcze jednym – aby Twoje posty były poprawne językowo. Wtedy fanpage firmy na Facebooku zyskuje na wiarygodności i profesjonalizmie! Gdy już edytujesz te opcje, zatwierdź zmiany i obserwuj, co dalej się z nim dzieje.
Skorzystaj z usług firmy KJ studio
Skuteczna reklama na FB przy niewielkim budżecie jest jak najbardziej możliwa! Wymaga jednak większej wiedzy i nieco pracy, aby właściwie ją zoptymalizować. Nie każdy jednak ma na to czas i pieniądze, nawet jeśli do tej pory prowadził samodzielnie fan page na Facebooku. Jeśli chcesz się skupić na tym, co najważniejsze – rozwoju Twojej firmy, i mieć pewność, że akcja promocyjna przyniesie skutki – zostaw to KJ Studio! Pomożemy Ci dotrzeć do potencjalnych klientów.