fbpx

koszta

Co wpływa na koszt skutecznej reklamy na Facebooku? Odpowiadamy

Skuteczna reklama na Facebooku może przynieść liczne korzyści. Dobrze zaplanowana kampania to szansa m.in. na wyższą konwersję ruchu – w tym wzrost sprzedaży. Nim jednak zacznie się planować całą akcję promocyjną, wiele osób zastanawia się, ile będzie kosztować takie przedsięwzięcie. Ty również zadajesz sobie pytanie, jak wiele musisz wydać, by Twoja reklama na FB odniosła sukces? Zachęcamy zatem do lektury.

 

Reklama firmy na social media?

Istnieje wiele serwisów społecznościowych, a Facebook zdecydowanie należy do najpopularniejszych. Na co dzień odwiedza go tysiące osób, które nie tylko sprawdzają, co słychać u ich znajomych lub na świecie, ale i przeglądają aktualności publikowane przez ich ulubione marki. To znakomita okazja więc, by wykorzystać zasięg serwisu i dotrzeć do obecnych, jak i nowych odbiorców, realnie zainteresowanych ofertą. Co więcej, firma na FB, planując kampanię reklamową, ma szansę dokładnie określić, kto jest jej klientem – wybrać kategorię wiekową, płeć, wykształcenie i szereg innych cech fanów danej marki. Tym samym, prowadząc fanpage na portalu Facebook, przedsiębiorstwo ma szansę zadbać o wizerunek i kontakt z odbiorcami oraz osiągnąć swoje cele w ramach sprzedaży.

Reklama jednak, aby była opłacalna, musi być dobrze przemyślana. Portal dostarcza przydatne narzędzia, jakie pozwalają zaprojektować całą kampanię, wraz z celami i określeniem, komu powinny się reklamy wyświetlać. A ile to kosztuje? Nie ma jednego cennika, gdyż istnieje szereg czynników, oddziałujących na ostateczny koszt tego działania.

Jakie czynniki wpływają na koszt reklamy FB?

Cena reklamy na Facebooku zależy od kilku czynników – począwszy od konkurencyjności branży i sezonu, przez zasięgi kampanii po cele, jakie chce się osiągnąć. Choć pozornie suma kosztów niekiedy wydaje się wysoka, to dla firm mających fan page na Facebooku, często właśnie ta forma promocji okazuje się najbardziej opłacalna i miarodajna, szczególnie jeśli chce się dotrzeć do nowych klientów. Można jednak zoptymalizować koszty reklamy na FB przez dokładne zaplanowanie i zoptymalizowanie kampanii. Aby wiedzieć, jak to zrobić, warto poznać poszczególne elementy, wpływające na jej koszty.

pieniazki

Konkurencyjność

Działanie w popularnej branży zmusza markę do wytężenia działań w zakresie marketingu. A jeśli dodatkowo konkurencyjne firmy są obecne na Facebooku – wówczas trzeba mieć świadomość, że cena może rosnąć. Ilość miejsca na wyświetlanie reklam bowiem jest ograniczona. W przypadku „natłoku” kampanii promocyjnych decydujące znaczenie ma tzw. aukcja. Serwis wówczas sam określa, która z reklam powinna być w danym momencie się pojawić. Warto dodać, że w określonych branżach liczy się też sezon – w pewnych okresach po prostu więcej firm organizuje akcje promujące ich działalność czy produkty.

Zasięgi i grupa docelowa

Zwykle tego typu działalność ma zachęcić obecnych, jak i nowych obserwatorów do konwersji ruchu, w tym m.in. do zakupów. Sęk w tym, że jeśli określi się zbyt szeroki zasięg, wówczas reklama może okazać się nieopłacalna. Dlatego prowadząc fanpage firmy na Facebooku i planując taką kampanię, warto dokładnie zastanowić się nad tym, do kogo ma ona być skierowana. Lepsze dopasowanie targetu pozwala nie tylko odnieść sukces, gdyż trafia się do użytkowników portalu, którzy faktycznie mogliby być zainteresowani ofertą, a z drugiej strony – skutecznie ogranicza się koszty. Jeśli natomiast próbujesz dotrzeć do bardzo wąskiego grona, wówczas koszt 1000 wyświetleń niekiedy sięga nawet kilkudziesięciu złotych. Dlatego trzeba znaleźć „złoty środek”. Nasi specjaliści z KJ Studio wiedzą, jak to zrobić, dlatego warto powierzyć im to zadanie.

Cel reklamy

Ostatecznie – tym, co wpływa również na koszt organizacji kampanii, jest jej cel. Każdy z nich – wygenerowanie większego ruchu, jego konwersja lub zbudowanie większej świadomości marki, generuje nieco inne wydatki.

Osiągnij sukces dzięki KJ studio!

Powyżej miałeś okazję bliżej przyjrzeć się temu, co wpływa na koszt skutecznej reklamy. Naturalnie – można próbować generować organiczny ruch wokół swojego fanpage’a, ale czy to przyniesie oczekiwane rezultaty? Z doświadczenia wiemy, że najlepszy efekt daje dobrze zaplanowana, płatna kampania na Facebooku. A jeśli chcesz, by zajęli się tym profesjonaliści – zachęcamy do kontaktu! Pomożemy Ci przygotować efektywną akcję promocyjną.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.