Social media są potężnym sprzymierzeńcem w walce o klientów. Szanse dotarcia do użytkowników sieci z różnych grup wiekowych, o odmiennych upodobaniach i oczekiwaniach są znacznie większe niż przy tradycyjnych metodach promocji. Warto pamiętać, że promowanie działalności to nie tylko reklama na portalu Facebook. To także wykorzystanie narzędzia o nazwie Instagram Stories. Jak duże znaczenie ma ono w rozwoju firmy? O tym przekonasz się poniżej. Przeczytaj ten artykuł i poznaj bliżej możliwości, jakie daje kreatywna reklama na Instagramie!
Spis treści
- Czym są Instagram Stories?
- Dlaczego to dobre rozwiązanie do promowania Twojej firmy?
- Na co zwrócić uwagę przy wstawianiu Instagram stories?
- Tematyka i grupa docelowa
- Częstotliwość
- Zaangażowanie społeczności
- Profesjonalne prowadzenie mediów społecznościowych dla Twojej firmy
Czym są Instagram Stories?
Czym w ogóle są Instagram Stories? To narzędzie powstałe jako alternatywa dla Snapchata, czyli komunikatora, który jako pierwszy szeroko wypromował publikowanie materiałów o tymczasowym charakterze. Instastories pozwalają na zamieszczanie na swoim profilu treści widniejących w serwisie przez 24 godziny – chyba że zapisze się je w kolekcji. Wtedy da się je wyświetlać nawet po dłuższym okresie.
Jakie opcje dają Instagram Stories? Dzięki nim będziesz np. nadawać materiały na żywo. W ten sposób również szybko i łatwo udostępnisz zdjęcia oraz filmy (w tym przewinięte do tyłu). Możesz też ozdobić je różnymi naklejkami i m.in.:
- dodać informacje o lokalizacji,
- zamieścić hashtagi,
- podać inne, z perspektywy promocji ważne dane.
Dlaczego to dobre rozwiązanie do promowania Twojej firmy?
Podobnie, jak Facebook, tak i Instagram pokazał, że reklama zamieszczana w tym serwisie może przynieść liczne korzyści. Przede wszystkim Stories to jeden ze skuteczniejszych sposobów na komunikację z potencjalnymi klientami. Tą drogą dotrzesz do wielu nowych odbiorców, jak i zacieśnisz relacje z obecnymi.
Instastories są też bardzo łatwe w obsłudze. Wystarczy bliżej się z nimi zapoznać, by szybko stworzyć atrakcyjną, kreatywną reklamę, która przyciągnie uwagę internautów. Tym bardziej że do ręki dostajesz wiele narzędzi do obróbki fotografii. Jeśli chcesz – KJ Studio może zająć się tym dla Ciebie!
Na co zwrócić uwagę przy wstawianiu Instagram stories?
Jest co najmniej kilka kwestii, na jakie musisz zwrócić uwagę, tworząc reklamę na Instagram Stories. Z jednej strony – ilość plansz. W większości sytuacji wystarczy ich maksymalnie 10. Ponadto – jeśli w filmiku pojawiają się wypowiedzi – pamiętaj, by dodać odpowiednie napisy. W przypadku promocji produktu – opatrz go nazwą i jego numerem, co ułatwi zainteresowanym poszukiwania w Twojej ofercie.
To jednak nie wszystko, co powinieneś mieć na uwadze, tworząc relację na Instagram Stories. Przekonaj się, o czym jeszcze musisz pamiętać!
Tematyka i grupa docelowa
Każdy materiał, jaki trafia na social media, powinien być skrupulatnie opracowany, jeśli chodzi o tematykę, jak i grupę docelową. Dlatego prezentując produkt czy usługę – omów korzyści dla konkretnych odbiorców. Mów o istotnych detalach, które mogłyby np. umknąć klientowi podczas oglądania produktu w sklepie. Przedstawiaj produkty takimi, jakimi są – rozpakuj je, demonstruj ich działanie… Niech potencjalny nabywca nie ma wątpliwości, że to rozwiązania dla niego.
Częstotliwość
Co do zasady – na Instagramie 1 post dziennie to minimum. A jak to wygląda w przypadku Instastories? Wiele zależy od typu publikowanych historii. Jeśli to np. informacja o czasowej promocji – wówczas warto postawić na codzienne przypomnienia, aby jak najwięcej osób miało okazję zobaczyć tę reklamę i dowiedzieć się o ofercie. Zamieszczanie materiałów na Stories z pewnością nie powinno się odbywać rzadziej niż raz w tygodniu.
Zaangażowanie społeczności
Skutecznym sposobem na zwiększenie zainteresowania usługami lub produktami jest zaangażowanie odbiorców. Dlatego na Instagram Stories nie wahaj się prosić ich o ocenę, dodaj też możliwość wyboru wariantu produktu (jeśli takie ma). Ponadto warto pomyśleć nad stworzeniem ankiety, gdzie oglądający będą mogli pełniej wyrazić swoją opinię. Instastories dają mnóstwo opcji, by stworzyć społeczność wokół swojej marki i zachęcić jej członków do działania.
Profesjonalne prowadzenie mediów społecznościowych dla Twojej firmy
Sprawna kampania marketingowa prowadzona w social mediach nie musi być trudna, co pokazują Instagram Stories. Jednak działanie to wymaga zaangażowania. Dlatego, niezależnie, czy interesuje Cię reklama na Facebooku, czy na Instagramie – warto skorzystać z oferty KJ Studio. Powierzając nam to zadanie, masz pewność, że publikowane treści promocyjne będą dla Twoich klientów ciekawe i angażujące, co zachęci ich do wybrania prezentowanych usług. Zapewniamy przystępny cennik, dopasowany do indywidualnych oczekiwań. W razie pytań – zachęcamy do kontaktu.