fbpx

internetowe-trolle

Nieprzyjemne komentarze na firmowym Facebooku – jak sobie z nimi radzić?

Jeśli masz fan page na Facebooku, to, siłą rzeczy, będziesz wchodził w interakcję z różnymi internautami. Wielu z nich szczerze interesuje się tym, co oferuje Twoja firma. Chętnie podzieli się też pozytywnymi opiniami o usługach czy produktach. Jednak musisz mieć świadomość, że będą także osoby o krytycznym stosunku do nich. Podstawa to odróżnić konstruktywną krytykę od krytykanctwa i podjęcie odpowiednich kroków. Jak radzić sobie z nieprzyjemnymi komentarzami, pod postami? O tym dowiesz się z poniższego artykułu. Zapraszamy do lektury!

 

Masz fanpage na Facebooku? Nieprzychylne komentarze są nieuniknione

Wchodząc do sieci, musisz mieć świadomość, że spotkasz się z różnymi stanowiskami. Tworząc fanpage na portalu Facebook – powinieneś być gotowy, że będą one dotyczyły również Twojej działalności, co bywa gorzką pigułką do przełknięcia. Nie każdy negatywny komentarz jednak jest czymś złym. Niektóre mogą być ważną wskazówką, jak np. rozwiązać problem, jakiego być może się nie dostrzegało. Ważne jednak, by wiedzieć, jak sobie radzić zarówno z nimi, jak i z niczego niewnoszącymi do dyskusji złośliwościami.

Ignorować czy reagować?

Przysłowiowe przymknięcie oczu nie sprawia, że problemy znikają. Tak samo to wygląda w przypadku nieprzychylnych ocen, jakie komentujący zostawiają na fanpage’u. Co więcej – ignorowanie ich może tylko zniechęcić do firmy tych, którzy jeszcze jej nie znają. To dlatego, że opinie internautów mają bardzo duże przełożenie na m.in. decyzje zakupowe innych użytkowników sieci. Jeśli więc zostawiasz takie komentarze bez reakcji – potencjalnie stracisz nie tylko jednego, ale i kilku klientów. Liczy się również to, w jaki sposób reaguje się na nie. Nieodpowiednie działanie często pogarsza sprawę.

Jak radzić sobie z internetowymi hultajami?

Jak postępować, gdy na fanpage’u firmy na Facebooku pojawiają się negatywne komentarze? Istnieje schemat, dzięki któremu reagowanie na nie będzie łatwiejsze. Wpierw trzeba dokonać stosownej oceny, tj. czy to merytoryczna uwaga, czy wręcz przeciwnie – ktoś postanowił potrollować pod Twoimi postami. Kolejny punkt to podjęcie kroków adekwatnych do sytuacji. W końcu – pozostawienie tej dyskusji za sobą.

Oceń komentarz

Widzisz negatywny komentarz. Co robić? Zwróć uwagę, jak jest skonstruowany. Czy ma za zadanie wywołać tylko negatywne emocje? Zaczepić Cię? A może dostarcza informacji np. o wadzie produktu, który internauta kupił? To kluczowy moment dla tego, jak potoczy się dalej sytuacja.

negatywne-komentarze

Podejmij odpowiednie działania

Kolejny krok to reakcja. W przypadku, gdy masz do czynienia z internetowym trollem – nie wchodź z nim w głębszą polemikę. To dla niego pożywka. Zamiast tego podziękuj za komentarz lub… poniekąd wykorzystaj jego broń przeciw niemu, odpowiadając – naturalnie grzecznie i taktownie, ale z humorem. Zalecamy to jednak bardziej doświadczonym użytkownikom lub skorzystaj z naszej oferty i pozostaw to nam.

Inaczej to wygląda w przypadku osób pozostawiających merytoryczny komentarz. Pamiętaj, że aby wejść z nimi w dyskusję, musisz być dobrze przygotowany. W zależności więc, o co pytają lub na jakie kwestie zwracają uwagę – zdobądź odpowiednią wiedzę oraz źródła i dane, jakimi możesz się podpierać. Pamiętaj, by stosować konkretne, ale proste, zrozumiałe i jednoznaczne sformułowania.

Ostatecznością jest usuwanie komentarzy. To narzędzie stosuje się tylko wtedy, gdy ktoś publikuje obraźliwe treści, dotyczące marki lub jej klientów. Trzeba pamiętać, że łatwo tu o nadinterpretację, dlatego do każdej opinii trzeba podejść indywidualnie.

Nie bierz negatywnej odpowiedni do siebie!

Negatywne oceny pojawiające się na fanpage nie są niczym nadzwyczajnym. W sieci to codzienność, często wynikająca nie z faktycznej wiedzy o usługach czy produktach firmy, a ze zwykłego znudzenia czy złośliwości. Bardzo ważne w tym wszystkim jest to, aby nie traktować ich osobiście. A jeśli są to merytoryczne komentarze – to może z nich wyniknąć nawet coś pozytywnego!

KJ studio skutecznie poradzi sobie z haterami!

Jeśli Twoja firma ma na FB swój profil – z pewnością wiesz, jak wiele wymaga prowadzenie go, by efektywnie budował społeczność wokół siebie. Jeszcze trudniejsze bywa reagowanie na negatywne opinie. Możesz jednak skupić się na prowadzeniu swojej działalności, a tworzenie Twojego fanpage’a pozostawić specjalistom z KJ Studio. Mamy wiedzę i doświadczenie w tym, jak radzić z trollami i innymi internautami, komentującymi na Facebooku. Dodatkowo zapewniamy atrakcyjne ceny naszych usług. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.