Miliard – tyle osób dziennie loguje się na Facebooku. Dlatego prowadzenie fanpage’a na tym portalu to wręcz obowiązek każdej firmy chcącej odnieść sukces w sieci. Dzięki posiadaniu takiego konta można nie tylko dotrzeć do aktualnej bazy odbiorców, ale i znacznie ją poszerzyć. W tym zaś pomaga narzędzie Facebook ADS. Jakie zalety ma ono dla firmy, która się na to rozwiązanie zdecyduje? I jak to działa? Przekonaj się poniżej!
Spis treści
- W jaki sposób funkcjonują reklamy Facebook ADS?
- Co możesz zyskać?
- Nowe grupy docelowe klientów
- Budowanie wizerunku marki
- Sposób na sprawne informowanie o nowych produktach lub usługach
- Powierz rozwój swojej firmy w dobre ręce!
W jaki sposób funkcjonują reklamy Facebook ADS?
Choć reklama na Facebooku to nic nowego, to prezentowane narzędzie znacznie zwiększa możliwości wypromowania usług i produktów. Czym ono właściwie jest? To specjalny system, pozwalający stworzyć płatną kampanię na tym portalu, a także innych, powiązanych z nim social mediach, w tym Instagramie czy w komunikatorze Messenger. Dzięki precyzyjnemu kierowaniu łatwo w ten sposób dotrzesz do wielu użytkowników tych serwisów, pasujących do konkretnego profilu odbiorców.
Tak skonstruowane reklamy wyświetlają się użytkownikom m.in. na różnych etapach procesu zakupowego. To sprawia, że również ci mniej zdecydowani na skorzystanie z oferty łatwiej się do niej przychylają. Z drugiej strony – sposób ten pozwala mocniej budować świadomość marki w grupie docelowej. Co ważne, przez Facebooka użytkownicy mogą wykonać szereg pożądanych akcji, od zakupów, przez pobranie aplikacji firmy po kontakt z jej przedstawicielem. Sama reklama nie różni się od zwykłego posta z wyjątkiem dopisku „Sponsorowane”, znajdującego się poniżej zdjęcia profilowego.
Proces tworzenia takiej promocji jest bardzo łatwy i dzieli się na trzy części:
- Określasz cel reklamy.
- Dobierasz grupę docelową na podstawie wybranych parametrów, a także wyznaczasz budżet, czas i miejsce zamieszczania sponsorowanych postów.
- Tworzysz treść i dobierasz format reklamy.
Warto dodać, że posty sponsorowane mogą mieć różne formy. Możesz zamieszczać w nich krótki opis ze zdjęciem, pokazy slajdów po karuzele, filmy i całe kolekcje artykułów. Narzędzie służące do zamieszczania tych reklam jest bardzo intuicyjne i podaje szereg danych dotyczących skuteczności akcji promocyjnej, co pozwala korygować działania, by osiągać lepsze rezultaty. A jeśli chcesz mieć pewność, że cała kampania przebiegnie w pełni pomyślnie – wystarczy powierzyć ją specjalistom z KJ Studio.
Co możesz zyskać?
Portal Facebook wielokrotnie pokazał, że dla firm ma ogromne znaczenie. Nie inaczej to wygląda w przypadku tego narzędzia. Ma ono szereg zalet. Jakich? Sprawdź poniżej!
Nowe grupy docelowe klientów
Pierwsze i najważniejsze – dzięki określeniu danych demograficznych i zainteresowań użytkowników portalu, masz szansę dotrzeć do odbiorców, którzy niewykluczone, że wcześniej nie mieli kontaktu z Twoją działalnością, a prawdopodobnie będą jej ciekawi. W ten sposób więc firma na FB może znacznie zwiększyć liczbę obserwujących, ale i faktycznie zainteresowanych jej usługami czy produktami klientów.
Większa liczba obserwujących na samym portalu społecznościowym ma jeszcze jedną zaletę. Zwiększa się ruch na Twojej stronie internetowej, co sprawia również, że staje się ona bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Tym samym internauci, do których nie dotarłeś przez Facebooka, mogą odnaleźć Cię w wyszukiwarce!
Budowanie wizerunku marki
Dzięki tym samym parametrom oraz odpowiednio dobranym treściom skuteczniej zbudujesz pożądany wizerunek w grupie docelowej. I nie tylko! W ten sposób też łatwiej pozyskasz partnerów biznesowych, zainteresowanych współpracą z Twoją firmą.
Sposób na sprawne informowanie o nowych produktach lub usługach
Dzięki Facebook ADS poprzez konto firmowe możesz informować swoich fanów o wprowadzanych nowościach. Wystarczy, że zaprojektujesz odpowiednio reklamę, a jej treść będzie odnosiła się do wprowadzanych usług lub produktów. Następnie, w trzech ww. krokach, łatwo dotrzesz z nimi do bazy odbiorców.
Powierz rozwój swojej firmy w dobre ręce!
Social media, w tym Facebook, to potężne narzędzia w rękach firm, pozwalające zwiększyć zainteresowanie konkretnymi usługami i produktami, ale realnie polepszyć wyniki sprzedaży. Z kolei FB ADS skutecznie wspiera te działania. Wiemy jednak, że dla przedsiębiorców ważniejsze jest po prostu prowadzenie swojego biznesu. Dlatego już teraz zachęcamy do skorzystania z oferty, jaką przygotowało KJ Studio. Poznaj nas, odwiedzając stronę lub skontaktuj się z nami – wspólnie dobierzemy narzędzia, dzięki którym odniesiesz sukces w sieci.