Posty na Facebooku dla wielu firm to świetna reklama. Czy można wykorzystać ten serwis także w inny, bardziej bezpośredni sposób, by wypromować swoje produkty lub usługi? Owszem, a do tego posłuży wbudowany w niego komunikator – Messenger. Reklama przez Facebook Messenger daje nowe okazje, szansę na zwrócenie się wprost do konkretnej grupy klientów. Jak to działa? Dowiedz się więcej z tego artykułu.
Spis treści
- Reklamy na Messengerze – rodzaje
- Banner w skrzynce odbiorczej
- Messenger Stories – reklamy w relacjach
- Reklama otwierająca i wznawiająca konwersację – jak to działa?
- Jak stworzyć reklamę w Messengerze?
- Zacznij promować swoją działalność na Messengerze!
Reklamy na Messengerze – rodzaje
Zasadniczo możemy wyróżnić trzy różne rodzaje promowania działalności przez Messengera. Pierwszy polega na umiejscowieniu reklam w skrzynce odbiorczej użytkownika. Drugi – na wykorzystaniu narzędzia w Messengerze – Stories. Trzeci natomiast opiera się na użyciu reklam, które po kliknięciu otwierają okno komunikatora.
Banner w skrzynce odbiorczej
Pierwsza metoda polega na umiejscowieniu banneru między konwersacjami danego użytkownika. Na liście wyświetla się w formie podobnej do innych konwersacji. Z tym że został oznaczony jako reklama, a dodatkowo opatrzony przyciskiem zachęcającym do zapoznania się z większą ilością informacji. Jeśli zostanie wciśnięty, wówczas pokaże się pełna treść reklamy, z której można przenieść się do konkretnego miejsca, by dokonać zakupu lub rezerwacji usługi.
Proste, acz wygodne narzędzie, pozwala sprofilować potencjalnych odbiorców, dzięki czemu będą oni typowani do wyświetlenia na podstawie informacji, jakie sami zawarli na swoim koncie Facebook. Taka reklama pozwala na optymalizację kosztów, dzięki czemu za względnie niewielką cenę masz efektywną promocję wśród użytkowników portalu.
Messenger Stories – reklamy w relacjach
Messenger Stories pozwala internautom dzielić się relacjami z innymi. To nie tyle publikowanie kolejnych zdjęć, co po prostu treści, które wyświetlane są tymczasowo w komunikatorze. Obecnie istnieje opcja, by umiejscowić reklamę między poszczególnymi materiałami. Jest to doskonały sposób na wsparcie dla promocji prowadzonej na Facebook Stories i Instagram Stories, pozwalający dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Reklama otwierająca i wznawiająca konwersację – jak to działa?
Prowadząc kampanię reklamową na Facebooku, możesz skorzystać z reklam, jakie po kliknięciu otwierają okno konwersacji. Dzięki sprofilowaniu użytkowników, do których kierujesz promocję, istnieje duża szansa, że podejmą oni z Tobą rozmowę w celu zdobycia informacji na temat Twojej oferty. Metoda ta ma kilka zalet, a wśród nich wyróżnia się m.in.:
- możliwość zwiększenia liczby kontaktów,
- bezpośrednią komunikację z klientami,
- faktyczne „wyjście naprzeciw” oczekiwaniom zainteresowanych,
- zwiększenie podjętych i zakończonych transakcji.
Jak stworzyć reklamę w Messengerze?
By przygotować promocję w samym komunikatorze, trzeba wykonać następujące kroki:
- Wpierw należy wejść do kreatora reklam.
- Następnie wybrać cel i przycisk „Kontynuuj”.
- W kolejnym kroku – wypełnić sekcję „Miejsce docelowe” (dotyczy to sytuacji, jeśli wybrałeś Ruch, Konwersje lub Wiadomości). Po wybraniu opcji Messenger – w widoku szczegółowym pojawi się możliwość przejścia do konwersacji.
- W tym momencie możesz wybrać albo „Automatyczne umiejscowienia” (polegające na zoptymalizowanym wyświetlaniu reklamy pod względem kosztów), albo „Edytuj umiejscowienie”, co pozwoli samodzielnie wybrać Messengera (jeśli zaznaczyłeś też Aktualności).
- Kolejny krok to dostosowanie grupy odbiorców, a także budżetu na promocję. W tym miejscu określasz również harmonogram.
- Po wciśnięciu „Dalej” pora wybrać format reklamy, jaki Cię interesuje.
- Teraz trzeba wcisnąć „Potwierdź”.
Skomplikowane? Być może dla osoby, która tego wcześniej nie robiła. Jednak KJ Studio zajmuje się tym profesjonalnie, więc jeśli interesuje Cię obsługa Twojej strony w serwisie Facebook – zerknij do naszej oferty. A to nie wszystko, co dla Ciebie zrobimy!
Zacznij promować swoją działalność na Messengerze!
Gdy chce się osiągnąć sukces w sieci, prowadzenie fanpage’a na takim portalu jak Facebook jest niezbędne. Dzięki niemu skutecznie zwiększy się zasięgi. Messenger stanowi ważny element tego portalu, dlatego warto z niego skorzystać do wypromowania swojej działalności. Jeśli sam nie masz do tego głowy lub po prostu chcesz poświęcić czas na rozwój biznesu – zostaw to nam! Oferujemy atrakcyjny cennik za prowadzenie Facebooka. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z naszymi pracownikami!