Spis treści
Relacje, czyli tzw. stories zdominowały różnorodne portale społecznościowe. Są cenione zwłaszcza przez młode pokolenie, które ceni sobie szybką komunikację i możliwość sprawnego znalezienia poszukiwanej informacji. Firmy coraz chętniej wykorzystują tę formę przekazu, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Poniżej znajdziesz podpowiedzi, dzięki którym sprawdzisz, czy i w Twojej działalności stories pomogą budować odpowiedni zasięg oraz zainteresowanie marką!
Facebook stories – kilka słów dla niewtajemniczonych
Wydawać by się mogło, że prowadzenie fanpage’a, polegające na dodawaniu wpisów z grafikami, ew. plików wideo wystarczy, aby zainteresować użytkowników. Niestety, nie jest to prawda. Tkanka mediów społecznościowych co chwilę obrasta w nowe rozwiązania i jeśli się do nich nie dostosujemy, możemy zwyczajnie utonąć w oceanie konkurencyjnych stron.
Jedną z takich nowości jest Facebook Stories, inaczej zwane relacjami – to forma krótkich nagrań wideo, które użytkownicy mogą swobodnie przeglądać. Tym, co definiuje tę formę przekazu, jest wyraźna treść, krótki czas trwania klipu oraz pionowy format zapisu. Relacje występują najczęściej w formie codziennych lub dosyć częstych mikro-vlogów.
Dopasuj relacje do potrzeb odbiorców
Warto się zapoznać ze stories bliżej, ponieważ nawet promowanie postów na FB może obecnie nie wystarczyć. Firmy starają się przedstawić ludzką twarz w Internecie, najmując osoby odpowiedzialne za kontakt z użytkownikami w formie wideo. To znakomity sposób na zburzenie muru pomiędzy przedsiębiorcą a bazą potencjalnych klientów – dzięki takim treściom możesz pokazać, że za całym skomplikowanym procesem prowadzenia biznesu stoi zwykły człowiek – taki sam, jak każdy inny użytkownik.
Dlatego właśnie tak istotne jest poznanie swojego userbase’u (czyli Twojej grupy użytkowników) – tylko dzięki dogłębnemu zrozumieniu jego potrzeb dowiesz się, jaki język stosować, aby nawiązać z nim trwały kontakt. Inaczej komunikować będziemy się z klientami sklepu komputerowego, którzy często są zapalonymi graczami, a inaczej, jeśli zajmujesz się ręcznie robioną biżuterią. Skup się na naturalności. Starannie wystudiowane dialogi, czy przerysowany ubiór mogą zadziałać na Twoją niekorzyść.
Stories – uzupełniający content na profilu firmy
Dzięki swoistej globalizacji sposobów komunikacji nawet duże spółki mogą pokusić się o bardziej swobodną, lifestyle’ową formę dialogu z klientem. Facebook dla firm to nie tylko statyczne grafiki, czy przepuszczone przez filtr copywriterów i starannej korekty wpisy. To również organiczne, spontaniczne relacje z targów, eventów, pokazów i wszystkiego, co pozwoli, choć na chwilę użytkownikowi znaleźć się w atrakcyjnym miejscu.
Dlatego tak istotne jest uzupełnienie reklamy na Facebooku i standardowych postów o ciekawe stories. Żyjemy w czasach instant, gdzie niemal każdy z nas konsumuje ogromne ilości treści. Im ich więcej, tym mniej czasu użytkownik poświęca na ich analizę – długie posty są zazwyczaj pospiesznie skalowane oczami niż faktycznie czytane, a coraz częściej zupełnie pomijane. Tu właśnie widać ogromną przewagę relacji. Czasami łatwiej zaintrygować kogoś krótkim wideo, które przecież przyswajane jest w sposób bierny, niewymagający takiego skupienia jak tekst. Naturalnie są wyjątki od tej reguły – warto jednak oswoić się z medium, które cieszy się stale rosnącą popularnością.
Pamiętaj o odpowiedniej komunikacji
Wszystko, o czym tutaj mówimy, musi być spójne z profilem Twojej działalności. Prowadzenie fanpage’a na FB samo w sobie stanowi nie lada wyzwanie, ale zachęcamy Cię do eksperymentowania także z relacjami. Nie zawsze muszą przybierać one formę klipów, w których Ty, lub ktoś, komu to zlecisz, będzie odgrywał główną rolę. To świetne miejsce na animacje, w których przedstawisz swoją ofertę, zachęcisz potencjalnych klientów do działania, ogłosisz konkurs lub nawet zakomunikujesz nadchodzący urlop. W relacjach mogą występować także statyczne obrazy – nie jest to optymalna forma tworzenia takich treści, ale możesz ją wykorzystać do oswajania się z tą mechaniką serwisu. Pomysłów na ciekawe, krótkie filmy istnieje wiele i przy odrobinie wprawy możesz zaoferować swoim fanom angażujący content.
Efektywny biznes i relacje na Facebooku? To możliwe!
Stories potrafią nie tylko przykuć uwagę, ale i dają Ci szansę na pokazanie swojego biznesu od innej, bardziej przyjaznej strony. Stosunkowo niewielki koszt ich przygotowania również stanowi ogromną zaletę. Ponadto, dzięki nim możesz dotrzeć do znacznie młodszych użytkowników, którzy bardzo chętnie korzystają z takiej formy przekazu. Zapoznaj się z naszą ofertą i zobacz, jak efektywnie wykorzystać to narzędzie. Daj szansę swojej firmie na rozwój w internecie!