Spis treści
Dziś obecność na platformie Facebook jest codziennością niemalże wszystkich branż. Zwłaszcza w przypadku firm działających w branży e-commerce posiadanie profilu na Facebooku jest nieodłącznym elementem ich działalności – służy on nie tylko działaniom wizerunkowym czy informacyjnym, ale i sprzedażowym. Twoja firma nie posiada własnego fanpage? Nie zwlekaj! Sprawdź wszystkie korzyści oraz możliwości, które niesie ze sobą najsłynniejszy portal społecznościowy na świecie.
Profil firmowy na Facebooku – nic prostszego!
Założenie konta firmowego na Facebooku nie należy do trudnych zadań. Cały proces pomyślany jest tak, aby nawet niezbyt zaawansowany użytkownik mógł zrobić to samodzielnie – jeśli jednak masz już jakieś doświadczenie z mediami społecznościowymi, z pewnością sobie z tym poradzisz.
Na przestrzeni lat zakładanie fanpage’a ulegało pewnym zmianom, jednak platformie zależało na jak największym uproszczeniu całości. Jeśli interesuje Cię założenie profilu na Facebooku dla firmy, musisz w wersji desktopowej:
- przycisnąć znajdującą się w prawym, górnym rogu ikonkę w kształcie kwadratu składającego się z kropek,
- nacisnąć przycisk „strona”,
- uzupełnić podstawowe informacje dotyczące fanpage’a – dodać nazwę strony, jej główną kategorię oraz skrócony opis,
- kliknąć przycisk „utwórz stronę” mieszczący się w lewym, dolnym rogu ekranu.
Gotowe! Naturalnie, to tylko początek tworzenia profilu biznesowego. Menedżer stron pozwala na dodanie wielu informacji, takich jak adres, godziny otwarcia czy także połączenie strony z numerem WhatsApp. Zachęcamy do eksperymentowania – przyjazny interfejs Facebooka sprawi, że konto firmowe skonfigurujesz bez problemów.
Zawartość strony, która przyciąga uwagę
Po utworzeniu fanpage’a warto zapoznać się z podstawowymi wytycznymi odnoszących się do funkcjonowania portalu. Jeśli chcesz, aby Twoja firma została dostrzeżona w Internecie, pamiętaj o dobrze przygotowanej zawartości:
- zadbaj o to, aby treści graficzne były ze sobą spójne – wybierz font, który będzie charakterystyczny dla wszystkich grafik, jednolitą paletę kolorystyczną, dostosuj wielkość zdjęć do wytycznych serwisu,
- pisz starannie. Platforma pozwala na edycję postów już po publikacji, ale każdy użytkownik będzie mógł sprawdzić oryginalną treść wpisu,
- zadbaj o regularność postów – nawet najładniejszy profil nie spełni wytycznych algorytmów portalu, jeśli nie będzie na niej świeżej zawartości. Zaplanuj, co powinno pojawić się na Twojej stronie firmowej w kolejnych dniach.
To podstawy prowadzenia konta biznesowego na Facebooku. Strona firmy, aby była atrakcyjna, musi być profesjonalna – użytkownicy zwracają uwagę na literówki, błędy stylistyczne i merytoryczne. Sprawdź kilkukrotnie każdą publikację przed dodaniem!
Utrzymanie pozytywnych relacji z klientami – klucz do sukcesu!
Podstawowym narzędziem komunikacyjnym jest skrzynka odbiorcza – będą na nią trafiały zapytania związane nie tylko z Twoją ofertą, ale także godzinami otwarcia, zakresem usług. Warto być przygotowanym na wszystko – fantazja klientów potrafi zaskoczyć nawet największych znawców e-commerce’u. Tutaj cierpliwość popłaca. Użytkownik, który poczuje, że się nim „zaopiekowaliśmy” potrafi odwdzięczyć się lojalnością.
Profil FB, firmowy bądź prywatny często musi mierzyć się dużą aktywnością w sekcji komentarzy. Warto odpowiadać na nie możliwie szybko, gdyż będzie to ich zachęcać do dalszej dyskusji, a to może bezpośrednio przełożyć się na nasze zasięgi. Metod na interakcję jest znacznie więcej i wszystko zależy od Twojej inwencji oraz charakteru działalności.
Kilka słów o Facebook Ads
Narzędziem, które pozwoli Ci zaistnieć w przepastnej przestrzeni serwisu, jest tzw. Ads Manager. Reklama na Facebooku bywa niezbędna, jeśli chcesz dotrzeć do swojej bazy klientów. Każdy profil FB przetwarza gigantyczną ilość danych i portal musi każdemu użytkownikowi je dawkować – stąd, aby mieć pewność, że nasze treści zostanę zauważone, warto zainwestować w odpowiednią reklamę – Facebook może wtedy naszą stronę odpowiednio wypozycjonować.
Wspomniany menedżer oferuje możliwość zdefiniowana ogromnej ilości parametrów każdej kampanii. Nie warto jednak się tym zrażać – sugerujemy na początek eksperymentowanie z małymi budżetami, nieprzekraczającymi kilkudziesięciu złotych. To pozwoli Ci na zrozumienie podstaw tego narzędzia. Zawsze możesz skorzystać też z usług firm, które profesjonalnie zajmują się tworzeniem reklam na FB.
Zbuduj silną markę z użyciem Facebooka!
Serwis Marka Zuckerberga jest potężną platformą, która odpowiednio wykorzystana potrafi zrewanżować się dużymi zasięgami. To nie tylko portal społecznościowy, gdyż na przestrzeni lat serwis ten urósł do rangi agregatu ogromnej ilości zawartości, spychając na margines m.in. zewnętrze fora tematyczne. Zapoznaj się z naszą ofertą i przekonaj się, jak efektywnym narzędziem dla Twojego biznesu może być ta platforma!