Chcesz, aby reklama Twojej firmy na Facebooku wzbudzała duże zainteresowanie i przyciągała wielu nowych odbiorców? Zamiast skupiać się tylko na tekście, postaw na graficzną formę materiałów marketingowych. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez FB, treści z atrakcyjnymi zdjęciami wykazują się największą skutecznością w generowaniu ruchu. Myślisz, że ich przygotowanie jest skomplikowane? Nic bardziej mylnego! Skorzystaj z porad naszych specjalistów i stwórz atrakcyjną, graficzną kampanię reklamową na fanpage firmy.
Dlaczego warto publikować na Facebooku reklamy ze zdjęciami?
Dziś samo uruchomienie kampanii marketingowej w mediach społecznościowych to za mało, aby mieć pewność jej skuteczności. Wszechobecność reklam i znudzenie nimi sprawia, że musisz mocno się postarać, aby zainteresować użytkowników swoimi treściami. Sam tekst będzie z tego powodu niewystarczający.
Zupełnie inaczej działają grafiki. Jeśli reklama na fanpage firmy jest wzbogacona o przykuwające uwagę zdjęcia, z dużym prawdopodobieństwem będzie się cieszyć sporą popularnością. Zalet takiej kampanii marketingowej jest wiele, a do najważniejszych należy zaliczyć:
- poprawę rozpoznawalności marki i budowanie jej pozytywnego wizerunku,
- inspirowanie odbiorców i zachęcanie do dokładniejszego zapoznania się z ofertą,
- możliwość bardzo szybkiego publikowania postów reklamowych z grafiką – Facebook udostępnia właścicielom fanpage’ów proste w obsłudze narzędzia do tworzenia reklam.
Jak przygotować atrakcyjną reklamę na fanpage? Poznaj najlepsze praktyki!
Pamiętaj, że Facebook wyświetla reklamy firm w różnych miejscach, m.in. w sekcji z aktualnościami. Z tego powodu niezwykle ważne jest, aby zwracały uwagę użytkowników i od razu zachęcały do zapoznania się z nimi. Wzbogacaj je o atrakcyjne grafiki, a do tego ograniczaj do minimum ilość tekstu. Przesycenie treścią zniechęca do dokładniejszego przyjrzenia się ofercie. Oprócz tego przygotowane na fanpage graficzne materiały promocyjne powinny:
- charakteryzować się spójnością wizualną,
- prezentować wysokiej jakości obrazki,
- mieć przejrzystą formę.
Spójność wizualna
Celem kampanii marketingowej jest zachęcenie klientów do skorzystania z oferty, ale i poprawa rozpoznawalności marki. Z tego powodu firma prowadząca fanpage na Facebooku powinna publikować reklamy spójne pod względem wizualnym. Musisz więc zacząć od określenia graficznego motywu przewodniego, wykorzystując go później w każdym tworzonym materiale promocyjnym.
Wysokiej jakości grafiki
Chcesz zbudować dobry wizerunek swojej marki? Zadbaj o to, aby grafiki umieszczane w reklamach na fanpage’u firmy były wysokiej jakości. Musisz przede wszystkim prawidłowo dobierać ich rozmiar oraz rozdzielczość, w zależności od tego, jaka ma być forma materiałów promocyjnych. Facebook przygotował związane z tym zalecenia – zapoznaj się z nimi, zanim uruchomisz kampanię marketingową. Dzięki temu unikniesz niekorzystnego skalowania i kompresji grafik, które mogą pogorszyć ich wygląd.
Przejrzystość reklamy graficznej na Facebooku
Powszechnym błędem jest tworzeniem reklam zasypujących użytkowników Facebooka różnymi ofertami. Jeśli chcesz przyciągnąć do siebie klientów, materiały promocyjne powinny być konkretne, najlepiej skupiające się tylko na jednej rzeczy.
Jeśli np. prowadzisz sklep internetowy i chcesz promować wiele produktów jednocześnie, zamiast mieszać grafiki w poście, postaw na tzw. karuzelę. W tym formacie możesz promować aż do 10 różnych rzeczy. Każda z nich, wraz z dedykowanym linkiem, wyświetla się na osobnej karcie, które można przewijać w okienku. Taka forma reklamy firmy na fanpage’u cechuje się dużą przejrzystością.
Zleć specjalistom przygotowanie reklam na fanpage firmy!
Dzięki graficznym materiałom promocyjnym łatwiej będzie Ci dotrzeć do nowych użytkowników na FB. Jednak pamiętaj, że prowadzenie dobrej kampanii marketingowej wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia. Jeśli chcesz, aby Twój fanpage cieszył się ogromną popularnością, skorzystaj z usług naszych specjalistów z KJ Studio. Zajmiemy się reklamą Twojej firmy na Facebooku i zadbamy o to, aby efektywnie wypromować markę!