Jak zapewne wiesz, prognozy trendów w social mediach na rok 2020 okazały się całkowicie nietrafione. Wszystko przez pandemię koronawirusa, która trwa do dziś i ciężko powiedzieć, kiedy się skończy. Od marca obserwowaliśmy duże zmiany w kierunkach rozwoju reklamy np. na Facebooku. Z drugiej strony w ostatnich miesiącach bardzo wzrosło zainteresowanie marketingiem treści. Co w takim razie przyniesie nam rok 2021? Jak będzie wyglądać prowadzenie i promowanie fanpage’a oraz rozwój znaczenia contentu? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części wpisu – zapraszamy do lektury!
Marketing treści w roku 2020 – garść ważnych statystyk
Niewątpliwie to właśnie content marketing może być w przyszłym roku najważniejszy. W okresie od marca do maja 2020 roku prowadzono pod tym kątem szeroko zakrojone badania statystyczne. Obejmowały firmy z różnych części świata, w tym przede wszystkim z Europy oraz Stanów Zjednoczonych. Wyniki są zaskakujące:
- ponad 70% przedsiębiorców było bardzo zadowolonych z efektów takiej reklamy,
- około 85% firm wykorzystuje content marketing do budowania pozytywnego wizerunku marki, a blisko 80% pozyskuje w ten sposób nowych klientów,
- mniej więcej połowa przedsiębiorstw chce zintensyfikować działania związane z promowaniem poprzez treść.
Content marketing na Facebooku w 2020 roku
Również w social mediach, w tym na Facebooku, obserwujemy większe zainteresowanie content marketingiem. W tym przypadku można wyraźnie zauważyć odchodzenie od ilości treści na rzecz jej jakości. Firm zauważają, że promowanie fanpage’a w celu generowania ruchu organicznego jest coraz mniej opłacalne. Przed pandemią typowym działaniem było publikowanie kilku postów tygodniowo. Często wiązało się to ze żmudnym i kosztownym przygotowywaniem grafik oraz materiałów filmowych. Obecnie zasięg takich treści jest minimalny.
W efekcie na fanpage „wrzuca” się coraz mniej postów, ale za to dbając o ich wysoką jakość. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można wykorzystać na promowanie firmy poprzez reklamę, co ostatecznie przynosi lepsze efekty.
Metody prowadzenia fanpage’a w 2021 roku
Bardzo możliwe, że powyższy trend będzie kontynuowany w roku 2021. Oznacza to, że do prowadzenia konta firmowego na Facebooku coraz częściej będzie się używać narzędzi automatyzujących reklamę. Te rozwijane są od lat i dziś bardzo zyskują na znaczeniu.
Promowanie marki na FB z ich pomocą jest zarówno proste, jak i wyjątkowo skuteczne. Korzystając z nich możesz bardzo dokładnie targetować swoją kampanię. Zyskujesz wiele możliwości weryfikowania jej skuteczności oraz kontrolowania budżetu na reklamę.
Jednocześnie specjaliści obawiają się spadku znaczenia jakości komunikacji z użytkownikami fanpage’ów. Ma to być efekt cięć budżetowych firm, które będą skutkowały zwolnieniem części pracowników. Naszym zdaniem powinieneś unikać takiej sytuacji. Oczywiście promowanie postów na FB i reklama firmy są ważne. Jednak dobra interakcja z osobami odwiedzającymi fanpage ma kluczowe znaczenie, gdyż wpływa na wizerunek marki.
Gdzie będzie podążał content marketing w 2021 roku?
Eksperci są zgodni co do tego, że w przyszły roku content marketing będzie dalej zyskiwał na znaczeniu. Oczywiście taka reklama to długofalowa inwestycja, która przynosi zamierzone efekty dopiero po dłuższym czasie. Jednak wszystko wskazuje na to, że firmy coraz chętniej będą z niej korzystały. Wzrośnie znaczenie marketingu treści przy pozyskiwaniu klientów i budowaniu dobrego wizerunku marki.
Korzystaj z najlepszych metod do promowania firmy i jej fanpage’a na FB
Jak widzisz, połączenie marketingu treści z narzędziami automatyzującymi reklamę, dostępnymi na FB, to najlepsza metoda promowania firmy. Wysokiej jakości posty publikowane na fanpage’u pozytywnie wpłyną na wizerunek marki. Z kolei dobra reklama na Facebooku pozwoli Ci docierać do wielu nowych klientów, bez ponoszenia dużych kosztów. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w social mediach, najlepiej zgłoś się do nas. Nasza profesjonalna firma KJ Studio przejmie na siebie obowiązki związane z prowadzeniem konta. Przygotujemy ciekawą kampanię marketingową i zadbamy o dobry content na Twoim profilu firmowym!