Grudzień to wręcz idealny moment na wypromowanie biznesu – szał przedświątecznych zakupów ogarnia praktycznie wszystkich. Warto postarać się o to, aby w tym okresie zmaksymalizować zyski ze sprzedaży swoich produktów lub usług. Jednym ze skuteczniejszych sposobów promocji jest dziś reklama na Facebooku. Brak Ci pomysłu, jak się za nią zabrać? Przygotowaliśmy 3 porady, które ułatwią jej przygotowanie. Sprawdź już teraz, jak wypromować i prowadzić w święta fanpage firmy na FB!
Zacznij od podstaw – przygotuj się do reklamy w social mediach!
Zanim w ogóle zabierzesz się za marketing, zacznij od wyznaczenia sobie jego celu. To on będzie stanowił podstawę Twoich późniejszych działań – nakierujesz je na konkretne efekty. Zastanów się nad tym, jaki ma być skutek reklamy. Opcji jest wiele, ale przed świętami firmy najczęściej dążą do tego, aby:
- zwiększyć sprzedaż produktów lub usług,
- zachęcić użytkowników fanpage’a na Facebooku do rozmowy na temat marki,
- zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.
Gdy masz już ściśle określone cele, powinieneś zająć się analizą kampanii marketingowych z poprzednich lat.
Wyciągnij wnioski z efektów zeszłorocznej reklamy
Jeśli od dłuższego czasu prowadzisz fanpage i rok wcześniej również promowałeś na nim firmę w okresie świątecznym, przeanalizuj swoje działania. Powinieneś przede wszystkim zweryfikować następujące aspekty poprzedniej reklamy na Facebooku:
- słabe strony, działania o niesatysfakcjonujących efektach marketingowych – zastanów się, co możesz zrobić, aby uniknąć dawnych błędów,
- reakcje osób odwiedzających profil Twojej firmy,
- działania konkurencji w tym samym okresie – być może zainspirują Cię do stworzenia nowej kampanii reklamowej i pokażą, jak prowadzić fanpage.
3 sposoby na stworzenie niezawodnej kampanii reklamowej na Facebooku
Czas na bardziej praktyczne porady, które na pewno ułatwią Ci prowadzenie fanpage’a na Facebooku w okresie świątecznym. Pamiętaj, że każda firma ma inną specyfikę i poniższe informacje stanowią jedynie wskazówki do przygotowania reklamy. Kieruj się nimi, starając się je dopasować do własnych potrzeb i sytuacji. Jeśli chcesz przyciągnąć do siebie użytkowników, powinieneś przede wszystkim:
- wprowadzić bożonarodzeniowy nastrój na profilu w social mediach,
- organizować wydarzenia zwiększające zaangażowanie osób odwiedzających Twój fanpage,
- przygotować ciekawe, specjalne oferty promocyjne.
Sposób 1: Klimat świąt Bożego Narodzenia na profilu firmy
Większość z nas stroi przed świętami swoje domy i mieszkania bożonarodzeniowymi ozdobami. Tak samo może być udekorowany Twój fanpage. Dzięki temu wprowadzisz użytkowników w miły, świąteczny nastrój i zbudujesz pozytywny wizerunek firmy. Przygotuj sobie związane z tym okresem grafiki, zarówno na stronę główną, jak i do umieszczania w postach.
Sposób 2: Zwiększenie zaangażowania użytkowników
Jeśli chcesz efektywnie prowadzić fanpage w okresie świątecznym, postaraj się o większe zaangażowanie użytkowników. Polecamy organizowanie w tym czasie różnego rodzaju konkursów czy przeprowadzanie ankiet. Reklamując produkty firmy poprzez posty, zawsze zachęcaj ludzi do pozostawiania komentarzy. Pamiętaj, że im aktywniejszy profil, tym Facebook bardziej go promuje, a więc zwiększają się jego zasięgi!
Sposób 3: Wprowadzenie ofert promocyjnych
Zainteresowanie zakupami w grudniu jest ogromne i jeśli chcesz je wykorzystać, zdecyduj się na oferty specjalne. Wykorzystaj fanpage to tego, aby informować użytkowników Facebooka o ciekawych promocjach. Twoja firma na pewno na tym zyska!
Prowadzenie fanpage’a zostaw w rękach specjalistów
Kierując się powyższymi poradami, zwiększysz szansę na sukces związany z promocją firmy w przedświątecznym okresie. Jednak pamiętaj, że reklama na FB musi być bardzo dobrze przemyślana. Konkurencja na rynku jest ogromna i przebicie się przez nią wymaga zarówno dobrej oferty, jak i ciekawego pomysłu na promocję. Z tego powodu prowadzenie fanpage’a w social mediach lepiej pozostaw w rękach specjalistów. Nasza firma KJ Studio może się tym zająć – zgłoś się do nas już dziś! Przygotujemy i zrealizujemy profesjonalną, świąteczną kampanię marketingową na Facebooku.