Facebook – setki milionów odwiedzin dziennie i niemal niczym nieograniczone możliwości. Dzięki ofercie KJ Studio związanej z tworzeniem fanpage na Facebooku, także i Twoja firma może zacząć odgrywać na nim znaczącą rolę. Skuteczne prowadzenie biznesu jest sztuką równie trudną, co prowadzenie nowatorskiego i kreatywnego fanpage w ramach serwisu Facebook – dlatego też warto je powierzyć specjalistom takim jak my. Daj sobie szansę i wyróżnij się na tle konkurencji!
Profesjonalne tworzenie i prowadzenie strony fanpage na Facebooku
Co to oznacza w praktyce?
- założymy profil na Facebooku dla Twojej firmy,
- umieścimy na nim konieczne informacje, wartościowy content,
- będziemy regularnie wstawiać na nim urozmaicone treści, grafiki, filmiki itp.
Wiemy także, że tworzenie atrakcyjnych wydarzeń i organizowanie konkursów poprzez Twoje konto może bezpośrednio przełożyć się na wzrost liczby fanów Twojej strony w ramach serwisu Facebook. Będziemy budować więzi z użytkownikami, wchodzić z nimi w interakcje – wszystko po to, aby Twoja firma odniosła wirtualny (i nie tylko) sukces! Cenne porady i wskazówki umieściliśmy również na naszym firmowym blogu.
Tworzenie i aktywne prowadzenie fanpage na FB to niejako otwarcie drzwi dla nowych klientów. Wybierając naszą ofertę, otrzymujesz gwarancję tego, że otrzymasz dokładnie taki rezultat, o jakim zawsze marzyłeś. Liczba fanów Twojego fanpage na Facebooku z dnia na dzień zacznie rosnąć, podobnie jak i aktywność pod poszczególnymi postami. Dzięki temu budowana przez Ciebie marka nie tylko stanie się coraz bardziej rozpoznawalna poprzez FB i firmowy fanpage, ale przełoży się to także na większe zainteresowanie świadczonymi przez Ciebie usługami czy oferowanymi produktami. Pamiętaj – wizerunek marki często ostatecznie przesądza o wyborze takiego a nie innego produktu! Co istotne, fanpage nie jest rozwiązaniem generującym istotne koszty. To w praktyce niezwykle efektywna metoda pozyskiwania popularności bez potrzeby ponoszenia większych nakładów finansowych.
Efektywny Fanpage? Wybierz KJ Studio!
Powierzając tworzenie fanpage na FB specjalistom z KJ Studio, angażujesz do współpracy profesjonalistów, którzy szybko zaprowadzą Cię na szczyt w Twojej branży. Co nas wyróżnia?
- pasja,
- zaangażowanie,
- doświadczenie,
- profesjonalizm,
- indywidualne podejście do Klienta.
Wszystko to jest gwarancją pełnej satysfakcji i sukcesu. Zaufało nam już wielu klientów, część z realizacji można zobaczyć na naszej stronie internetowej.
Już dziś zapoznaj się z kompleksową ofertą. Zapraszamy także do kontaktu – nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji.
NASZA OFERTA
Jak założyć fanpage firmy na Facebooku?
Posiadania strony na Facebooku jest darmowe. Opłaty są pobierany jedynie za reklamę, jeśli się na nią zdecydujesz. Fanpage sprawdzi się świetnie jako twoja wizytówka w wirtualnym świecie, ale, przede wszystkim, otworzy przed tobą wachlarz nowych możliwości marketingowych.
Zacznijmy jednak od podstaw – gdzie kliknąć? Opcja założenia strony firmy znajduje się umieszczona na stronie logowania do Facebooka, jeśli nie masz jeszcze konta w serwisie.
Jeśli posiadasz już konto, znajdziesz tę opcję w kilku miejscach na twoim koncie, między innymi na stronie, gdzie wyświetla się twój spersonalizowany feed. Możesz też użyć tego linku: https://www.facebook.com/pages/creation/
Następnie pozostaje jedynie skonfigurowanie nowo powstałej strony. Konfiguracja obejmuje skatalogowanie twojej firmy w konkretnej kategorii, którą możesz spokojnie zmienić w każdej chwili. Facebook też może ją zmienić, jeśli dostatecznie duża grupa osób zdecyduje, że inna kategoria lepiej odzwierciedla, czym się zajmujesz.
Jest też konieczne wymyślenie nazwy i w tym momencie lepiej zastanowić się dwa razy, bo wprowadzenie zmiany może być później trudniejsze. Jeśli zdecydowałeś się na nazwię, kliknij w „rozpocznij” i kontynuuj konfigurowanie zgodnie z instrukcjami Facebooka. Jest ono, w gruncie rzeczy, bardzo podobne do tworzenia konta prywatnego; Strony FB również posiadają obrazki profilowe i zdjęcia w tle oraz oś czasu.
Poza częścią wizualną, będziesz poproszony o
- podanie danych firmy
- krótki opis jej działalności,
- wykreowanie adresu twojego Fanpage w formacie „facebook.com/NazwaStrony”
- umieszczenie na stronie przycisku CTA (wezwanie do działania)
- adres siedziby firmy
- adres właściwej strony internetowej
Im więcej podasz szczegółów dotyczących twojego biznesu – tym lepiej, ponieważ wpłynie to na pozycjonowanie strony i rozszerzenie jej zasięgu, na przykład wśród osób, które mieszkają w mieście, gdzie operujesz.
Profil osobisty czy fanpage – co wybrać?
Zacznijmy od tego, że jedno nie wyklucza drugiego i możesz na przykład z jednej strony prowadzić stronę na FB, a z drugiej udostępniać jej treści na swoim prywatnym koncie, by dotarły do twoich znajomych lub osób, z którymi chciałbyś nawiązać bliższe kontakty w ramach networkingu.
Profil osobisty jest niemalże z definicji prywatny, a przynajmniej udostępnia opcje całkowitego ukrycia publikowanych treści (możesz je ukryć na osi czasu lub pozostawić do wglądu jedynie dla siebie) lub ogranicza dostęp jedynie do znajomych lub znajomych i ich znajomych.
Strona na Facebooku jest z definicji publiczna i posiada opcje odpłatnego umieszczania reklam w serwisie i pewne inne funkcje niedostępne dla profili osobistych.
Jak prowadzić fanpage firmy?
Posiadanie strony na Facebooku stało jest ważnym elementem strategii marketingowej wielu firm. Poniżej znajdziesz podstawowe porady dotyczące prowadzenia strony na Facebooku. Przestudiuj je i podejmij pierwszą próbę zaaplikowania ich jak najszybciej, praktyka czyni mistrza!
1. Tematyka wpisów
Wyobraźmy sobie, że zajmujesz się sprzedażą mebli kuchennych. Twoje publikacje powinny pozostać w spektrum twojej branży, ale, umówmy się, pewne kwestie powinieneś zostawić dla partnerów biznesowych. Podejrzewam, że większość osób przyzna, iż od zdjęć z szafkami wraz z ich wymiarami na białym tle… wieje nudą. Większość z twoich klientów chce odnaleźć na twoim profilu ciepłą wizję ich nowej kuchni. W harmonogramie twoich publikacji znalazłoby się miejsce na filmiki instruktażowe pokazujące jak wygodnie się gotuje przy użyciu specjalnych blatów, fotografie z przykładowymi aranżacjami dekoracji czy artykuły o najnowszych trendach architektonicznych i dekoracyjnych.
Bądź kreatywny. Powinieneś stać się autorem i kuratorem jednocześnie. Społeczność, która tworzy się wokół miejsc „z branży”, doceni zarówno twoją wizję jak i twoje źródła inspiracji. Dziel się więc śmiało artykułami nie tylko z twojej strony, ale również z przyjaznych blogów i portali.
Jeśli będziesz konsekwentnie dostarczał swoim fanom zaktualizowane informacje na tematy powiązane z tym, czym się zajmujesz, szybciej niż mógłbyś założyć staniesz się autorytetem w tej dziedzinie.
2. Harmonogram
Jeśli decydujesz się nie tylko na posiadania, ale również na prowadzenia fanpage, pamiętaj, że nie ma sensu wstawianie jednego postu raz na pół roku. Prowadzenie strony na Facebooku, tak by przyniosło to ewentualne zyski dla firmy, będzie wymagało sporej dozy dyscypliny i cierpliwości.
W pierwszej kolejności musisz przebadać swoją grupę docelową i spróbować utrafić w pory dnia, kiedy to faktycznie korzysta ona z Facebooka.
Następnie musisz rozpracować kwestię, z jaką częstotliwością powinieneś publikować posty. Są różne szkoły, niektórzy mówią, że minimum wynosi 2 posty na tydzień, a optymalna liczba to trzy publikacje dzienne. Oczywiście, jak zawsze, zależy. Należy mieć na uwadze zarówno charakter naszej branży (dziennik z wiadomościami ze świata na pewno będzie publikował częściej niż wiele innych biznesów) jak i oczekiwania i potrzeby odbiorców. Nie chcesz nikogo zanudzić ani przytłoczyć. Nie chcesz też, by twoja marka zamazała się w pamięci fanów.
Zasada jest prosta: nie rozpoczynaj żadnej kampanii reklamowej na Facebooku bez rozrysowania harmonogramu, a z każdego ukończonego projektu wyciągaj wnioski w postaci danych. Dane(!) są kluczem do sukcesu w przypadku Fanpage na FB.
3. Komunikacja
Jest to jeden z naszych ulubionych punktów. Wykorzystaj Facebooka, by zacieśnić więzi ze stałymi i potencjalnymi klientami.
Komunikacja poprzez fanpage odbywa się na wielu poziomach.
- Istnieje spora grupa konsumentów, którzy zdecydowanie wolą komunikować się przez prywatne wiadomości i unikają kontaktu mailowego lub telefonicznego. Facebook nie tylko oferuje ci tę opcję, która ucieszy wielu z twoich klientów. Owa funkcja skusi każdego sprzedawcę, ponieważ pozwala na włączenie funckji automatycznej odpowiedzi, np. poza godzinami otwarcia. Czy nie brzmi to jak raj na ziemi?
- Publikując artykuły, czy jakiekolwiek inne treści, zawsze próbuj nawiązać kontakt z odbiorcami. Nawet jeśli z początku traktują twoje zapytania jako retoryczne i ignorują cię, ich odbiór tonu, w jakim przedstawiasz im nowe treści, rejestruje przyjazne środowisko. Z natury przywiązujemy się do każdego miejsca, gdzie jesteśmy traktowani z życzliwością. Możesz też od czasu do czasu odpowiadać na komentarze pod publikacjami. Fani lubią czuć, że wszyscy członkowie danej społeczności znajdują się na równi i że internet to wciąż ludzie, a nie tylko technologia, algorytmy i bezosobowe formularze.
- Przycisk CTA. Możesz go spersonalizować i skłonić odwiedzających, by skontaktowali się z tobą tą drogą. Przycisk, umieszczony w widocznym miejscu, zaprasza do kontaktu i dynamizuje go, dzięki czemu możesz liczyć na większą ilość feedbacku czy to na temat produktów, które oferujesz, czy na temat strony.
4. Zaangażowanie
Wszystkie liczby definiujące twoją stronę są istotne: lajki, reakcje, polubienia strony. Prowadząc nasze kampanie w KJ Studio, monitorujemy wszystkie wskaźniki i zadowala nas jedynie stały ich wzrost. Staramy się jednak zawsze pamiętać o hierarchii danych i że dużo ważniejsze od zasięgu jest zaangażowanie naszych odwiedzających.
Zróżnicowane zaangażowanie jest oznaką, iż to, co publikujesz, wzbudza emocje i to właśnie one są paliwem całej strategii. Pamiętaj więc, że obecnie jest dużo lepszą nowiną otrzymanie piętnastu serduszek niż stu suchych lajków na Facebooku.
5. Kreatywność
Poza zróżnicowaną tematyką, istotna jest też forma, w jakiej przekazujesz ludziom informacje. Postaraj się, by była ona jak najatrakcyjniejsza dla czytelników. Najlepiej jest śledzić trendy, ponieważ te zmieniają się bardzo szybko. Zaakceptuj to i postaraj się dotrzymać tempa zmianom:
- ilustracje. Coraz więcej artykułów polega na pięknych ilustracjach zamiast na pięknych zdjęciach. Każda dziedzina prezentuje się fantastycznie w formie zwiewnej karykatury i przyciąga oko ciekawą kolorystyką. Stała współpraca z jednym rysownikiem może sprawić, że twój biznes będzie kojarzony z jednym konkretnym stylem estetycznym.
- infografiki. Jest to synonim podawania danych na złotej tacy. Każdy konsument je pokocha!
- filmiki. Instruktażowe, informacyjne, vlogi. W szczególności najmłodsze pokolenie Z polega na platformach takich jak YouTube, kiedy planuje mniejsze lub większe zakupy. Najmłodsi lubią wysłuchiwać szczerych opinii przekazywanych na żywo i czują się w świecie audiowizualnym jak ryba w wodzie. Biorąc pod uwagę, jak wiele aplikacji ułatwia nam szybką edycję atrakcyjnych filmików, warto jest otworzyć się na tę formę i postarać się dotrzeć do nowych klientów.
- specjalistyczne artykuły. Odeszło w niepamięć stare dobre SEO przepakowane kluczowymi frazami. Obecnie twoi fani chcą zapoznać się z autentycznymi ekspertyzami napisanymi lekko i naturalnie. Traktuj swojego czytelnika poważnie i nigdy nie kopiuj tekstów.
- podcast. Podcast to swoista audycja radiowa zawieszona online i dostępna dla wszystkich zainteresowanych. Podobnie jak w przypadku filmiku czy naturalnie napisanego tekstu, odbiorcy doceniają więź, jaka kreuje się z autorem audycji. Podcast to moment, w którym powinieneś podzielić się szczerą wizją swojego biznesu oraz poglądami na życie i ów złożony system wartości powinien zaprezentować się harmonijnie.
6. Spójność
Pamiętaj o tym, by zaoferować twoim klientom spójną wizję swojego biznesu, w której mile będzie widziana misja. Nie musi być ona wybitnie szlachetna, nie musisz też ratować świata, ale nowoczesny konsument zdecydowanie nie przełknie braku życzliwości czy wyniosłości. Nie przejdą również słowa rzucane na wiatr jak „najlepsi” „najtańszy na rynku” i tym podobne.
Począwszy na produktach a skończywszy na sposobie komunikowania się z klientami, przez twój biznes powinna przeświecać spójna misja dostarczania światu wysokiej jakości dóbr i opinii.
7. Kontakt B2B
Niezależnie od tego czy świadczysz usługi osobom prywatnym czy innym firmom, powinieneś znaleźć w swojej strategii miejsce na budowanie relacji B2B (ang. business to business). „Zaczepianie” innych firm, blogerów czy specjalistów z branży to fantastyczna forma wzajemnego promowania się i budowania zaufania w branży.
Użyj znaku @ z nazwą biznesu, który chciałbyś oznaczyć w swojej publikacji (upewnij się, że ów biznes używa nazwy, którą znasz jako nazwy na Facebooku).
8. Podziękowania
Sztuka mówienia „dziękuję” nieco zanika, a prowadzenie biznesu często opiera się na niewyrażonym poczuciu wdzięczności, dla pierwszego klienta, dla pierwszego ważnego klienta, dla pierwszego dużego zlecenia, i… tak bez końca. Szczerze podziel się swoją wdzięcznością, wpisując w komencie pod udostępnioną publikacją proste „dziękuję za udostępnienie”. Jest to gest pełen klasy, który rzadko się widzi. Podziękuj za to, że ktoś się z tobą skontaktował. Podziękuj za feedback. Życzliowość też może być narzędziem marketingu.
9. Monitorowanie postępu
Nie jest możliwe odniesienie sukcesu w dziale marketingu bez analizy reakcji na publikowane treści. Prowadzenie ślepej kampanii kończy się z reguły dużym rozczarowaniem i obwinianiem algorytmów Facebooka. Prawda jest jednak taka, że mało kto ma cierpliwość i ochotę, by przebić się przez duże ilości danych i ustawień najróżniejszych aplikacji, wtyczek i dodatkowych opcji i doprowadzić kampanię marketingową do końca.
Jest prawdą, że stworzenie kampanii zakończonej sukcesem nie jest łatwe, ale nie ma usprawiedliwienia dla odpuszczenia sobie tej części pracy.
Najłatwiejszą formą monitorowania i analizowania rozwoju naszej strony na FB jest profesjonalna pomoc. Porządnie skrojona kampania wymaga stałej kontroli i podejmowania szybkich i trudnych decyzji na bieżąco. Jest ciężko poświęcić dostateczną ilość czasu na kontrolowanie wszystkich parametrów wpływających na twój marketingowy sukces, jeśli musisz się też zająć księgowością, produkcją i ogólną administracją. Porządna kampania powinna też wykorzystać weekendy i święta, by nawiązać jeszcze ściślejsze więzi z twoimi klientami. Profesjonalna pomoc pomaga ci to osiągnąć, więc nie musisz się czuć przymuszony do zrezygnowania z czasu dla rodziny ani innych obowiązków.
Nasi specjaliści z KJ Studio dzień w dzień przetwarzają tysiące danych związanych z efektywnością naszych kampanii marketingowych i aplikują całą zdobytą wiedzę do każdego nowego projektu. Napisz do nas, a wyjaśnimy ci dokładnie, co możemy dla ciebie zrobić i powiemy jak stworzyć Twój pierwszy fanpage!