fbpx

Transmisja live na Facebooku – idealne dopełnienie strategii promocji

Prowadzenie firmowego konta na Facebooku jest dziś standardem. To najlepszy sposób na szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, jeśli reklama na FB opiera się na dobrze przygotowanej strategii, może być stosunkowo tania. Masz już profil i regularnie zamieszczasz na nim posty, grafiki oraz filmy? W takim razie czas na transmisje live! Na czym to polega i dlaczego warto się tym zainteresować? Sprawdź już teraz – odpowiadamy!

Czym jest streaming?

Tzw. streaming, czyli transmitowanie wideo na żywo w internecie, nie jest żadną nowością. Ma on swój początek w roku 2006, kiedy to powstał serwis Justin.tv (obecnie Twitch). Materiały nagrywane live zyskały tak dużą popularność, że bardzo szybko narodził się nowy trend w sieci. Sam Facebook udostępnił użytkownikom taką opcję w roku 2016 (początkowo tylko na iOS), a więc stosunkowo późno. Choć nie minęły jeszcze 4 lata, dziś nagrywanie materiałów na żywo w dużej mierze kształtuje ten portal.

Dlaczego warto transmitować live na Facebooku?

Narzędzie Facebook Live polecamy w szczególności osobom prowadzącym firmowy fanpage. Materiały wideo nadawane na żywo przynoszą mnóstwo korzyści, w tym między innymi:

  • mają ogromne zasięgi, jeśli wzbudzają pozytywne reakcje – są wyraźnie faworyzowane przez algorytmy FB,

  • dużo bardziej angażują użytkowników w porównaniu ze zwykłymi postami czy statycznymi grafikami,

  • Facebook wysyła powiadomienia o nadawaniu na żywo do wszystkich fanów fanpage’a – komunikaty są rozsyłane po kilku minutach od rozpoczęcia nadawania.

Content video od dawna cieszy się ogromną popularnością. Jest skuteczną formą przekazu reklamowego. Niestety jego przygotowanie wymaga umiejętności, dobrego oprogramowania i czasu. Nagrywając live, omijasz cały ten proces, gdyż nic nie musisz montować. Jednocześnie streaming daje Ci możliwość interakcji z widzami w czasie rzeczywistym. To świetny sposób na promocję.

Co bardzo istotne, live może na siebie „pracować” w przyszłości. Materiał będzie zarchiwizowany na Twoim profilu firmowym w formie klasycznego postu, do którego dostęp ma każdy.

Facebook Live – do transmisji wystarczy zwykły smartfon i internet!

Chcesz uruchomić swoją pierwszą transmisję live na Facebooku? To prostsze, niż Ci się wydaje. Nie musisz mieć nawet kamerki internetowej. Dziś większość nowoczesnych smartfonów ma na tyle dobrą optykę, że w zupełności wystarczy do uruchomienia „streama”. Potrzebujesz jeszcze tylko fanpage’a i oczywiście dostępu do internetu. Zalecamy łącze o prędkości wysyłania (upload) na poziomie minimum 5 megabitów.

Samo włączenie nagrywania na firmowym profilu FB również jest bardzo proste. Co musisz zrobić?

  1. Włączyć Facebooka – jeśli chcesz transmitować z telefonu, możesz to zrobić poprzez aplikację mobilną FB,

  2. Znaleźć i włączyć opcję „Transmisja wideo na żywo”.

  3. Wstawić chwytliwy opis dla materiału live, który zamierzasz transmitować.

  4. Włączyć nagrywanie (przycisk „Rozpocznij”).

Gdy skończysz live, pamiętaj, aby przesłać kopię materiału na serwery Facebooka. Link do nagrania będzie na Twoim firmowym profilu jako post.

Bądź czujny, gdy kupujesz kamerkę internetową

Chcesz streamować z komputera, korzystając z dodatkowej kamerki internetowej? Niestety z powodu panującego koronawirusa popyt na ten sprzęt jest ogromny. Mnóstwo firm skupia się dziś na handlu online, intensyfikując swoje działania na Facebookowych profilach, co przekłada się na wzrosty cen. Najpopularniejsze modele kamerek kosztują obecnie o ponad połowę więcej niż przed pandemią. Dlatego szukając odpowiedniego sprzętu, staraj się znaleźć np. archiwalne oferty.

Beautiful asian woman blogger showing clothes in front of camera to recording vlog video live streaming at her shop.Business online influencer on social media concept.

Prowadzenie fanpage’a z pomocą specjalistów

Nagrywanie filmów na żywo to tylko jeden z wielu sposobów promowania konta firmowego na FB. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w mediach społecznościowych, musisz postawić na szeroko zakrojoną kampanię. Z pomocą naszej firmy KJ Studio będzie to prostsze, niż myślisz. Zgłoś się już dziś i powierz prowadzenie fanpage’a specjalistom.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.