W czasie, gdy koronawirus rujnuje gospodarki kolejnych krajów, Facebook zdaje się przeżywać swoją… drugą młodość. Jak pokazują liczne statystyki, ruch na portalu zwiększył się nawet o połowę! Dlatego, jeśli Twoja branża pozwala Ci na sprzedaż online, powinieneś wykorzystać ten potencjał. Reklama na Facebooku może okazać się najlepszym „lekiem na kryzys”. Sprawdź już teraz, o czym powinieneś pamiętać, intensyfikując działania marketingowe na fanpage’u.
Efektywność na pierwszym miejscu
Firmy na różne próbują sposoby wykorzystać obecną sytuację, prześcigając się w nowych pomysłach reklamy na FB. Tak narodziło się pojęcie „koronamarketingu”. Jego najważniejszym celem jest wczucie się w sytuację klienta i jednocześnie wykazanie zaangażowania w walkę z pandemią. Zdecydowanie nie chodzi tutaj o wzbogacenie się, ale dosłownie – o przetrwanie na rynku. Dobry pomysł na reklamę to jedno, ale musisz pamiętać również o tym, aby:
- inwestować jak najwięcej w marketing online,
- jeszcze lepiej dopasowywać się do zasad zamieszczania reklam na Facebooku,
- skrupulatnie analizować efektywność nowych kampanii.
Nie oszczędzaj na reklamach
Zapewne przed epidemią korzystałeś z wielu strategii reklamowych. Przeznaczałeś na nie określony budżet i tylko pewną jego część wykorzystywałeś na marketing online. Dziś nie tylko nie rezygnuj z tej reklamy, ale dodatkowo zwiększ jej finansowanie!
To obecnie jedyny sposób dający przedsiębiorcom perspektywy na przetrwanie kryzysu. Większość ludzi w Polsce stosuje się do rządowych obostrzeń, pozostając w swoich domach. Całe życie przeniosło się do sieci. To nie tylko rozrywka, poszukiwanie informacji czy edukacja. Dziś, jak nigdy wcześniej, kupuje się w internecie na masową skalę i korzysta z różnych usług. Inwestując duże pieniądze w marketing online firmy na Facebooku, możesz efektywniej wykorzystać ten trend.
Bądź cierpliwy
Kto tylko może, przenosi dziś swoją działalność do internetu. Firmy nie tylko intensyfikują sprzedaż produktów, ale także usług. Pod tym kątem Facebook wyraźnie cieszy się największą popularnością. Od początku pandemii notuje on coraz większe przychody z reklam.
Jeśli Ty również prowadzisz swoje firmowe konto na FB i uruchamiasz różne kampanie promocyjne, powinieneś wykazać się cierpliwością. Pamiętaj, że portal musi zaakceptować nową reklamę, zanim pozwoli na jej emisję. Zwykle nie zajmuje to więcej, niż 24 godziny, ale obecnie termin ten może ulec wydłużeniu. Dotyczy to również zmian wprowadzanych na firmowym fanpage’u.
Wynika to przede wszystkim ze wzmożonego ruchu na portalu. Dodatkowo obecnie weryfikacja musi być jeszcze dokładniejsza.To dobry moment, aby jeszcze raz dokładnie zapoznać się z „Zasadami zamieszczania reklam”. Im lepiej się do nich dostosujesz, tym mniejsza szansa, że Twoja kampania zostanie zablokowana.
Mierz, analizuj i testuj
Trudne czasy spowodowane rozprzestrzenianiem się koronawirusa wymuszają intensyfikację analizy skuteczności kampanii reklamowych. Marketingowcy robią, co mogą, aby dopasować się do tej sytuacji i zainteresować potencjalnych klientów. Wiele firm dosłownie walczy w tym momencie o przetrwanie i dlatego nie ma miejsca na pomyłki.
Błędów nie da się uniknąć, ale staraj się jak najszybciej wyciągać z nich lekcje. Monitoruj kampanie reklamowe na FB, analizuj statystyki i dokładnie sprawdzaj ich opłacalność. Tylko tak możesz naprawdę efektywnie wykorzystać swoje pieniądze, szybko budując pozytywny wizerunek marki.
Potrzebujesz pomocy profesjonalistów w trudnym czasie?
Obecna sytuacja jest wyjątkowa – wszystko, co teraz się dzieje, jest dla nas kompletnie nowe. Jako przedsiębiorca możesz mieć teraz poważne problemy finansowe. To utrudnia racjonalne myślenie i tworzenie dobrych strategii marketingowych. Z tego powodu powinieneś pozostawić prowadzenie firmowego konta na FB w rękach specjalistów. Zgłoś się do nas! Przy wsparciu naszych pracowników z KJ Studio dotrzesz do nowych klientów w tych trudnych czasach.