fbpx

Social media marketing w czasach koronawirusa. 3 mikrostrategie, które warto wdrożyć

Trwająca pandemia koronawirusa wywróciła świat do góry nogami. Praktycznie nie ma osoby, która nie odczuwałaby negatywnych skutków tej sytuacji. Dziś przedsiębiorcy, jeśli tylko mają taką możliwość, skupiają się na internetowej sprzedaży produktów i usług. Na pewno nie jest to czas, w którym powinieneś porzucić reklamę w social media.

Jak więc obecnie wygląda skuteczna promocja online? Poznaj 3 mikrostrategie przygotowane przez naszych specjalistów!

Czas testów i zmian

Pojawiają się pierwsze badania, które wyraźnie pokazują, że to Facebook staje się głównym medium promocyjnym w dobie pandemii koronawirusa. Widać to po szybko rosnących dochodach z reklam. Minęło zbyt mało czasu, aby dało się ocenić, co jest tego powodem. Niektórzy uważają, że wynika to ze zwiększonego ruchu na FB. Mnóstwo ludzi pozostaje w domach, koncentrując swoją uwagę właśnie na tym portalu.

Wiesz już, gdzie obecnie najlepiej promować swoją firmę. Nie masz jeszcze konta na Facebooku? Koniecznie załóż je już teraz! Jeśli chcesz utrzymać się na rynku w tych trudnych czasach, musisz działać szybko i być gotowym na różne zmiany. Testuj różne opcje promocji, a na początek skorzystaj z naszych 3 mikrostrategii, które na pewno Ci się przydadzą.

Optymalizuj i analizuj kampanie

Marketingowcy mają dziś poważny problem, na który nikt z nas nie był przygotowany. Nie ukrywajmy, nigdy wcześniej nie mieliśmy styczności z taką sytuacją i dlatego obecnie uczymy się własnych błędach. Z tego powodu, jak nigdy wcześniej, musisz mocno skupić się na analizie, a następnie optymalizacji prowadzonych kampanii.

Trudno przewidzieć skutki konkretnej strategii, a więc trzeba ją aktualizować szybko i na bieżąco. Staraj się wpasować w obecne trendy. Zamieszczając posty na swoim firmowym koncie FB, możesz między innymi:

  • promować pozytywne postawy, np. pozostanie w domu lub robienie zakupów starszym osobom,
  • pokazywać, jak wygląda praca w tych trudnych czasach i jak chronisz przed wirusem własnych pracowników,
  • zachęcać do większej aktywności, wykorzystując koronawirusa, np. konkursy na najlepsze, uszyte samodzielnie maseczki.

Oczywiście stopniuj informacje, nie zapominając o tym, aby jednocześnie promować swoje produkty lub usługi.

Odśwież branding firmy

Pandemia koronawirusa to także dobry moment, na odświeżenie firmowego wizerunku. Kiedy jeszcze miesiąc temu klientów dało się pozyskać poprzez proekologiczne podejście do życia, dziś ważniejsza jest troska o bezpieczeństwo.

Reklamując się na Facebooku, staraj się pokazać, że obecna sytuacja nie jest Ci obojętna. Co bardzo ważne, nie bój się poruszać tego tematu w zamieszczanych postach. Pokazuj dobre postawy, dzięki którym można zwiększyć swoje bezpieczeństwo, ale i zachęcaj do dyskusji. Dziś kluczem do sukcesu w social media jest wykazanie się odpowiedzialnością w kwestii kryzysu związanego z pandemią.

Zaplanuj posty na przyszłość

Pomimo stale zmieniającej się sytuacji, staraj się planować swoje działania marketingowe. Przygotuj informacje dla użytkowników na kilka postów do przodu. Twórz w ten sposób rozbudowane i spójne akcje promocyjne, dzięki którym Twój fanpage zanotuje dużo większy ruch.

Czy warto powierzyć obsługę w ręce profesjonalistów?

Zdajemy sobie sprawę z tego, że opracowywanie strategii marketingowych na FB jest dziś dużym wyzwaniem. Dziś przydaje się nie tylko doświadczenie w reklamie, ale także wiedza związana z socjologią. Profesjonalni marketingowcy wiedzą, jak w trudnych sytuacjach zachowują się poszczególne grupy odbiorców, co bardzo ułatwia pracę.

Pamiętaj, że dzięki dobrej promocji na Facebooku nie tylko masz szansę, na utrzymanie swojego biznesu w tym trudnym okresie. Jednocześnie budujesz dobry wizerunek, który będzie procentować w przyszłości. Nie chcesz przegapić tej szansy, prawda? W takim razie zostaw prowadzenie konta firmowego na FB w rękach profesjonalistów. Skorzystaj z usług naszej firmy KJ Studio i zacznij pozyskiwać nowych klientów!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.