Posiadasz już własny sklep internetowy, ale od dłuższego czasu zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, aby dotrzeć do szerszego grona konsumentów? Jeśli zdecydowałeś się na prowadzenie fanpage na Facebooku, wówczas możesz go wykorzystać właśnie w celu zwiększenia zysków. Dowiedz się więcej, jak skutecznie prowadzić sprzedaż za pośrednictwem najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie.
Jeszcze kilka lat temu zapewne nikt nawet nie przypuszczał, że Facebook będzie stanowił jedno z najlepszych narzędzi do budowania relacji z konsumentami oraz prowadzenia sprzedaży. Dzisiaj zarówno stworzenie sklepu, jak i oferowanie produktów za pośrednictwem FB nie stanowi żadnej filozofii. Kluczem jest, aby wiedzieć, jakie możliwości daje strona firmowa na Facebooku, a następnie je umiejętnie wykorzystać.
W jaki sposób odbywa się sprzedaż na FB?
Wiele osób sądzi, że sklep na Facebooku to bezpośredni kanał sprzedaży. Jest to jednak błędne przekonanie, gdyż w rzeczywistości, funkcja ta została wdrożona w postaci odrębnej zakładki na stronie firmowej, mając na celu umożliwienie promowania oferty. Dzięki tej opcji każdy przedsiębiorca, który posiada fanpage na Facebooku, może nie tylko w wyjątkowo ciekawy sposób zaprezentować swoje produkty i usługi użytkownikom, ale także sprawić, że klienci bez większych trudności trafią do jego sklepu internetowego. To bez wątpienia jedna z największych korzyści, dla której warto zdecydować się na profil firmowy na FB.
Każdy właściciel firmy, który zdecydował się zaistnieć na Facebooku, może założyć sklep, w którym będą udostępniane określone produkty czy kolekcje. Co więcej, taki kanał sprzedaży może mieć praktycznie wszystkie cechy oraz funkcje standardowego sklepu internetowego, dając użytkownikom możliwość dokonywania szybkich i wygodnych zakupów bez konieczności przechodzenia na inną witrynę. To bez wątpienia duże udogodnienie w szczególności dla internautów, którzy cenią sobie prostotę oraz sprawność składania zamówień przez Internet.
Jak zoptymalizować fanpage pod kątem sprzedaży?
Chcąc rozpocząć sprzedawanie produktów za pośrednictwem Facebooka, warto w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na optymalizację profilu firmowego. Jego wygląd powinien być dopasowany do charakteru naszej działalności – w tym celu można skorzystać z gotowych zakładek udostępnianych przez serwis. Co więcej, by strona była bardziej przejrzysta dla potencjalnych klientów, warto też wykorzystać możliwość utworzenia oddzielnej zakładki, na której będziemy mogli zaprezentować towary ze swojego sklepu internetowego.
Jak ułatwić robienie zakupów przez profil firmowy?
Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i uprościć składanie zamówień poprzez fanpage na Facebooku, warto pomyśleć nad dodaniem do profilu przycisku CTA, który będzie zachęcał do podjęcia określonej akcji. Wcale nie musi to być „kup teraz” – możemy go zmodyfikować i umieścić CTA „dowiedz się więcej”, „zadzwoń teraz” itp.
W łatwiejszym robieniu zakupów za pośrednictwem profilu firmowego pomóc może też funkcja oznaczania produktów na zdjęciach. Chcąc oznaczyć towar, wystarczy w trakcie tworzenia lub edytowania wpisu zaznaczyć odpowiednią opcję. W postach strony można oznaczyć do trzydziestu artykułów oraz linków z sekcji sklep.
Podsumowanie
Jak się okazuje, prowadzenie fanpage na Facebooku może przynieść mnóstwo korzyści, pozwalając, chociażby zwiększać dochody uzyskiwane ze sprzedaży i docierać do coraz to nowych odbiorców. Wystarczy tylko nauczyć się umiejętnie korzystać z funkcji, które daje nam serwis, a z pewnością uda nam się osiągnąć sukces.