W grudniu wiele firm odnotowuje wzrost sprzedaży swoich produktów. Wynika to oczywiście z faktu, iż zbliżają się święta, a więc ludzie kupują prezenty dla swoich bliskich. Konto firmowe na Facebooku to dobre miejsce na reklamę przedświąteczną, która pozwoli zwiększyć zyski. O czym pamiętać, realizując kampanię świąteczną na FB?
Planuj z wyprzedzeniem
Za opracowanie kampanii warto wziąć się jeszcze przed grudniem. Dzięki temu ma się czas na przygotowanie optymalnych treści na fanpage lub sklep na FB. Wówczas można też zaobserwować, które typy reklamy są najlepiej odbierane i – w razie potrzeby – zmodyfikować kampanię, dodając do niej takie elementy, które rzeczywiście przełożą się na sprzedaż. Umiejętna promocja firmy na Facebooku uwzględnia testy i analizy rezultatów działań.
Zaprezentuj produkt w atrakcyjnej formie
Pojedyncze zdjęcie z przydługim opisem nie jest najlepszym pomysłem – mało kto zwróci na nie uwagę w natłoku innych informacji i przedświątecznych promocji. Warto skorzystać z możliwości, jakie dają Facebook Stories. Krótkie wideo, na którym dany produkt jest ciekawie przedstawiony i w którym podano bezpośredni link do zakupu, może okazać się strzałem w dziesiątkę. A może by zaprosić do współpracy znaną osobę i zrobić transmisję na FB na żywo?
Pamiętaj o smartfonach!
W grudniu wiele osób szuka pomysłów na prezenty, jadąc komunikacją miejską czy korzystając z przerwy w pracy. Dlatego też, realizując reklamowe wideo i przenosząc użytkowników poprzez linki z Facebooka do sklepu online, trzeba mieć na uwadze to, jak wyglądają te treści na urządzeniach mobilnych. Jeśli nie będą one poprawnie obsługiwane, użytkownik rozczaruje się i przejdzie do oferty konkurencji… Lepiej tego uniknąć, prawda?
Weź pod uwagę nowych i obecnych klientów
Jeśli chodzi o kampanię reklamową, powinna ona być dopasowana do użytkowników. Osobom, które jeszcze nie są klientami, warto zaprezentować się i pokazać wartości marki, a potem pokazać świąteczną ofertę. Klientom, którzy już korzystali z usług i śledzą fanpage, można natomiast przypomnieć o sobie, oferując atrakcyjne rabaty czy dodając niewielkie niespodzianki do zamówień, realizowanych w grudniu. Dobrze jest również złożyć fanom na Facebooku życzenia świąteczne.
Zleć prowadzenie Facebooka profesjonalistom
Samodzielne realizowanie kampanii reklamowej w czasie, gdy trzeba podwoić wysiłki przy obsłudze sklepu i realizacjach sprzedaży, może być trudne. Warto zatem zdać się na specjalistów, którzy wiedzą, jak powinna wyglądać skuteczna reklama na fanpage i na co zwrócić uwagę przy przedświątecznej promocji firmy. KJ Studio świadczy usługi z zakresu tworzenia i prowadzenia strony firmowej na FB. Cena usług zależy od wybranego pakietu. Zapraszamy do kontaktu – chętnie poznamy Twoją wizję firmowego konta!