Choć wciąż stosowany jest głównie do komunikacji prywatnej na Facebooku, Messenger stał się także popularnym medium marketingowym. Już od kilku lat stopniowo odkrywa się jego potencjał – również pod kątem biznesowym. W jaki sposób można zastosować to narzędzie do celów firmowych – przy okazji prowadzenia profilu firmowego na FB?
Łatwa komunikacja z klientem
Rozmowa przez Facebooka jest dla wielu osób wygodniejsza niż pisanie e-maili. Dzięki temu, że na stronie firmy podane są godziny otwarcia, klient wie, kiedy może napisać, aby otrzymać szybką odpowiedź, np. o dostępnych terminach wykonania usługi czy rezerwacji stolika w restauracji.
A co, jeśli zrobi to późnym wieczorem, przeglądając akurat firmowy fanpage? Wówczas autoresponder może poinformować o tym, że odpowiedź nadejdzie w godzinach pracy firmy. Idąc krok dalej, warto zainteresować się możliwościami, jakie dają chatboty. Z racji tego, że w grę wchodzą tutaj dość rozbudowane opcje dodatkowe, obsługę Facebooka warto powierzyć specjalistom – na przykład z KJ Studio.
Konto firmowe a sklep online
Obecnie istnieje możliwość ustawienia na Facebooku botów połączonych ze sklepem internetowym lub firmą kurierską. Wówczas, korzystając z Messengera, klienci mogą szybko i łatwo sprawdzić status zamówionej przesyłki albo wrócić do niedokończonych zakupów. Dziś każdy większy sklep online dba o prowadzenie profilu na Facebooku, informując dotychczasowych klientów o nowościach i promocjach. Połączenie tego z narzędziem, które pozwoli sprawnie wyszukiwać interesujące produkty, nie wychodząc poza aplikację Facebook Messenger, to świetny sposób na promowanie firmy i zwiększenie sprzedaży.
Messenger-przypominacz
Każdy z nas pewnie choć raz był zapisany do newslettera. Niestety, sporo użytkowników pomija takie wiadomości od firm na swoim mailu lub też giną one w spamie. Tymczasem Facebook to platforma, którą wiele osób wykorzystuje zarówno do celów prywatnych, jak i zawodowych (reklama, konto firmowe). W Messengerze można wysyłać zainteresowanym przypomnienia, związane np. z nadchodzącym webinarem lub zbliżającą się promocją. Tam też dobrze jest prowadzić marketing w czasie rzeczywistym, publikując na przykład krótki film-reklamę na żywo (z branżowych targów bądź eventów).
Prowadzenie fanpage i obsługa Messengera wymaga trochę pracy, ale dla efektów, które można dzięki temu osiągnąć – warto ją wykonywać. Cena promowania firmy na Facebooku zależy od zakresu działań.
Zapraszamy do kontaktu – pomożemy Ci wypromować Twoją markę!