Od dawna prowadzisz aktywną kampanię reklamową na FB i brakuje Ci już kreatywnych pomysłów na wzbudzenie zainteresowania? W takim razie mamy dla Ciebie 3 nietypowe sposoby na promocję, które zdecydowanie powinieneś wcielić w życie. Nie zamykaj więc przedwcześnie swojej strony! Sprawdź już teraz, jak zwiększyć zainteresowanie contentem na fanpage’u.
Metoda 1: Skieruj reklamę do…nieaktywnych użytkowników
Jesteś absolutnie pewny co do tego, że doskonale znasz grupę docelową odbiorców swojej oferty, prawda? Pomimo tego, od dłuższego czasu obserwujesz wyraźny spadek zasięgu organicznego strony firmowej na FB – nie tylko Ty masz taki problem! Nadmierne skupianie się na określonych użytkownikach w dzisiejszych czasach często się nie sprawdza.
Powodem tego stanu rzeczy są liczne aktualizacje algorytmów Facebooka. To, że ktoś polubił Twój fanpage, wcale nie oznacza, że zawsze będzie on widział wszystko to, co na nim zamieszczasz. Obecnie algorytmy biorą pod uwagę zainteresowanie, oceniając je na podstawie aktywności. Jeśli fan długi czas tylko biernie przegląda profil, na jego koncie coraz rzadziej będą pojawiały się powiadomienia o dodanych przez Ciebie postach. Gdy stan taki trwa dłużej, informacje te nie wyświetlają się już w ogóle.
Widząc spadek ruchu organicznego, powinieneś zastanowić się nad skierowaniem reklamy do…osób spoza grupy Twoich odbiorców. Choć brzmi to absurdalnie, jest to obecnie najlepsza metoda na „rozruszanie” nieaktywnych fanów! Jak to zrobić?
- Jeśli do tej pory nie miałeś utworzonej grupy aktywnych odbiorców na Facebooku, zrób ją w pierwszej kolejności.
- Zaprojektuj nową reklamę.Weź tutaj koniecznie pod uwagę to, że będziesz zachęcał do powrotu osoby, które dawno Cię nie odwiedzały.
- Wejdź do zakładki z niestandardowymi odbiorcami i wyklucz w niej grupę aktywną.
- W sekcji „połączenia” wybierz własny fanpage.
- Uruchom kampanię i obserwuj jej efekty!
Metoda 2: Rozbudź kreatywność swoich użytkowników
Wiele firm reklamuje się na FB poprzez zamieszczanie „suchych” postów. W treści prezentowany jest produkt lub usługa, pojawiają się informacje o cenie, promocjach czy darmowych dostawach. Nie rezygnuj oczywiście z tego, ale jednocześnie od czasu do czasu daj swoim użytkownikom możliwość wykazania się.
Zapewne zapytasz teraz, jak to zrobić? Zachęcanie w postach do wyrażania emocji jest sposobem oklepanym, który nie cieszy się już tak dużym zainteresowaniem. Postaw więc na zagadki i różnego rodzaju łamigłówki. Taką akcję promocyjną możesz z powodzeniem urozmaicić atrakcyjnymi nagrodami. Zdziwisz się, jak bardzo zwiększysz w ten sposób zainteresowanie swoim contentem i całą ofertą!
Metoda 3: Livestream – komunikacja na jeszcze wyższym poziomie!
Kolejną skuteczną metodą „rozruszania” fanpage’a, jest organizowanie transmisji wideo na żywo. Jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem portalu YouTube, to z pewnością wiesz, że tzw. livestreamy cieszą się obecnie ogromną popularnością.
Portal społecznościowy Facebook również oferuje Ci taką możliwość i powinieneś czasami z niej skorzystać. Pamiętaj tylko o tym, aby w trakcie nagrania regularnie wchodzić w interakcję z użytkownikami. Zadawaj im różne pytania, odpowiadaj na ich wiadomości i zawsze wykazuj możliwie największe zainteresowanie widzami.
Wizja pokazywania własnego wizerunku przed kamerą jest dla Ciebie krępująca? To nie problem! Livestream może być materiałem filmowym prezentującym różne tajniki działania Twojej firmy. Pokazując je, po prostu jednocześnie komentuj i, tak jak wcześniej, wchodź w interakcję z widzami.
Chcesz aktywnie prowadzić konto na Facebooku? Skorzystaj z pomocy fachowców!
Powyższe metody na pewno pozwolą Ci skutecznie rozruszać fanpage’a, który w ostatnim czasie stracił na popularności. Tak naprawdę jednak sposobów na to jest dużo więcej. Jeśli więc chcesz zwiększyć widoczność swojego profilu firmowego, już teraz skorzystaj z naszej oferty. Zespół kreatywnych pracowników z KJ Studio doskonale wie, jak efektywnie prowadzić konto na FB. Zgłoś się już dziś – dołożymy wszelkich starań, abyś z naszą pomocą osiągnął spektakularny sukces w mediach społecznościowych.