Obecnie większość firm posiada firmowy profil na Facebooku. Nic w tym dziwnego, ponieważ dzięki temu firmy mogą na bieżąco dostarczać informację o swoich produktach lub usługach, promocjach czy aktualnych wydarzeniach. Jednak ze względu na ogromną ilość contentu pojawiającą się na osi czasu użytkowników FB, nasz przekaz może zaginąć i pozostać niezauważonym. Jak przebić się przez natłok informacji i dotrzeć do pożądanego odbiorcy? Odpowiedz jest prosta: reklamuj się na Facebooku!
Co daje reklama na Facebooku?
Facebook oferuje nam kilka rodzajów reklam: promocję naszego fanpage’a, strony www, postów oraz kilka innych, które pomagają nam zwiększyć zasięg oddziaływania publikowanych przez nas treści.
Dzięki tworzeniu kampanii reklamowej polegającej na promowaniu profilu na platformie Facebook mamy możliwość zwiększenia liczby polubień. Statystycznie, każdy pozyskany fan na FB posiada stu pięćdziesięciu znajomych, którzy śledzą jego aktywność, między innymi sprawdzając, jakie treści niosą ze sobą ostatnio polubione profile. Promocja i reklama naszej witryny generuje dodatkowy ruch na naszej stronie i pozwala odbiorcy na zapoznanie się ze wszystkimi oferowanymi przez firmę produktami lub usługami. Natomiast posty sponsorowane na Facebooku to te, które pojawiają się najczęściej na osi czasu użytkowników, do których chcemy trafić. Dodatkowo, dzięki skutecznej płatnej reklamie postów na FB możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wygenerować zaangażowanie w postaci komentarzy, polubień oraz udostępnień i poinformować potencjalnych Klientów o ważnych dla nas sprawach.
Reklama na Facebooku kosztuje niewiele, niosąc ze sobą jednocześnie wiele korzyści. Daje również wiele możliwości i sposobów dotarcia do naszej grupy docelowej.
Możliwości Facebook Ads.
Najważniejszym elementem, nad którym powinniśmy się zastanowić podczas tworzenia reklamy, jest nasza grupa docelowa. Manager reklam na Facebooku pozwala nam ją precyzyjnie określić.
Do wyboru mamy wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie, zachowanie oraz zainteresowania. Dodatkowo, z grona naszych odbiorców możemy wykluczyć osoby, które już polubiły nasz profil, dzięki temu Facebook wyświetla naszą reklamę tylko tym osobom, które jeszcze do nas nie dotarły. I na tym m.in. polega skuteczna reklama.
Bardzo ważne jest uruchomienie kampanii promującej na Facebooku, ponieważ tzw. „pokolenie Y”, czyli to, które coraz częściej poszukuje informacji na portalach społecznościowych, sprawdzi nasz fanpage przed dokonaniem decyzji zakupowej. Istotne jest, aby wówczas odbiorcy trafili na profil, który cieszy się zainteresowaniem wśród innych użytkowników i wyraźnie widać na nim duże zaangażowanie – to właśnie gwarantuje nam skuteczna promocja postów. Potencjalni odbiorcy również zwracają uwagę na ilość polubień profilu, co może być jednym z wyróżników spośród konkurencji.
Jak skutecznie stworzyć reklamę?
Jeśli chcemy, aby nasza reklama na facebooku była zrobiona rzetelnie, osiągnęła duży zasięg i przyniosła nam wymierne korzyści, najlepiej gdy powierzymy to zadanie sprawdzonej agencji interaktywnej. Przygotowanie odpowiedniej grafiki, stworzenie contentu reklamy oraz dostosowanie odpowiedniego budżetu powinno być uprzednio zaplanowane i wdrożone w odpowiednim czasie.
Media społecznościowe zostały uznane za nowe narzędzie marketingowe służące promocji marki w sieci. Warto więc działać także w tym obszarze. Pamiętać jednak należy, że nasza reklama skierowana jest do potencjalnych klientów, zwykłych ludzi, którzy są tutaj najważniejsi i to dla nich przekaz powinien być klarowny, wartościowy i zachęcający.