fbpx

Reklama która sprzedaje!

Fakt, iż coraz częściej korzystamy z Internetu wyłącznie przy użyciu urządzeń mobilnych, nieco niepokoi sprzedawców. Dlaczego? Otóż powszechnie uważa się, że procedura dokonania zakupu za pomocą np. smartfona, jest zbyt skomplikowana i – mówiąc wprost – zniechęca użytkowników.

Facebook już dawno przestał być wykorzystywany jedynie jako platforma do komunikacji ze znajomymi czy rodziną. Od kilku lat to także doskonałe źródło informacji o markach i specyfice ich produktów. Skoro zyskał już miano informatora, czas najwyższy, aby umożliwił użytkownikom dokonanie zakupu! Aspekt ten jest szczególnie ważny dla użytkowników mobilnych, którzy często, chcąc zakupić produkt, zmuszeni są do lawirowania między kilkoma stronami internetowymi, w celu złożenia zamówienia, dokonania wpłaty czy zatwierdzenia wysyłki.

Z jakich opcji korzystają profile firmowe, aby ułatwić użytkownikom zakupy?

1. Carousel

Format wprowadzony rok temu, który umożliwia przedstawienie użytkownikowi kilku zdjęć promocyjnych w formie jednej reklamy. Podobne rozwiązanie znalazło się także na Instagramie, jednak w wersji rozszerzonej o materiały video.

2. Canvas

Wykorzystywany przez portal Facebook, mechanizm Canvas zapobiega przestojom na stronie internetowej. Dzięki niemu po kliknięciu w reklamę oczom użytkownika momentalnie ukazuje się szeroka gama produktów, spośród których może dokonać wyboru i przenieść się na stronę sprzedawcy.

3. CTA: Buy

To nowy przycisk w formie call-to-action, dopiero testowany przez Facebooka! Ma on usprawnić zakupy poprzez kupno bezpośrednio po naciśnięciu.

4. Shop

To osobna sekcja, którą właściciel profilu firmowego może umieścić na swoim fanpage’u. „Shop” może przyjąć formę osobnego sklepu stworzonego na portalu Facebook lub hiperłącza, które przekieruje użytkowników na właściwą stronę internetową sprzedawcy.

5. Ulubione

Nowość, utrzymana w fazie testów! Sekcja „Ulubione” ma być ściśle połączona z zakładką „Shop”. W sekcji użytkownicy znajdą produkty oferowane przez właścicieli facebookowych kont firmowych, a następnie będą mogli dokonać zakupu.

Wypróbuj jedną z powyższych opcji, aby ułatwić użytkownikom zakup oferowanych przez Ciebie produktów!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.