Prowadzisz własny fanpage na Facebooku? A może pracujesz jako specjalista od Social Media? Niezależnie od powodu, dla którego zajmujesz się firmowym profilem na tym portalu, warto, abyś pamiętał o kilku wskazówkach. Jakich?
Dbaj o treści, jakie udostępniasz. Jeśli śledzisz różne profile z tej samej branży, z pewnością zdarzyło Ci się zaobserwować, że często „przeklejają” one newsy. Co to znaczy? Najprościej mówiąc – jeden portal publikuje świeżą informację, np. o wprowadzeniu na rynek innowacyjnego produktu. W artykule pojawia się szczegółowy opis i wypowiedzi. Co robi branżowy fanpage? Udostępnia post z linkiem kierującym do wspomnianej informacji. Świetnie, że chce podzielić się tym odkryciem ze swoimi fanami, ale czy na pewno nie można tego zrobić w bardziej kreatywny sposób? Wystarczy opatrzeć udostępniany link własnym komentarzem, aby wpis stał się bardziej interesujący. Może zamiast całego odnośnika warto byłoby opublikować samo zdjęcie (oczywiście podając przy tym źródło)? Z pewnością wyróżnisz się spośród całego tłumu biernych „informatorów”.
Bądź szczery i naturalny, ale… zachowaj przy tym zdrowy rozsądek! Zwłaszcza, jeśli chodzi o wspomnianą szczerość. Prowadząc oficjalny fanpage, należy budować spójny, merytoryczny content. Twoi fani polubili profil z konkretnego powodu. Jeśli zajmujesz się branżą odzieżową, to z pewnością poszukują oni nowych fasonów i trendów na dany sezon. Kiedy zatem znajdziesz na Facebooku zabawny filmik lub urocze zdjęcie kotków – może nie udostępniaj go od razu na fanpage’u?
Zachowaj równowagę w reklamie. Z pewnością profil na Facebooku daje Ci możliwość dotarcia w krótkim czasie do dużego grona osób zainteresowanych Twoją działalnością, jednak… Pamiętaj, że nie do tego służą Social Media, a użytkownicy doskonale o tym wiedzą. Nie stanie się nic złego, jeśli poinformujesz fanów o nowej ofercie – ale nie rób tego codziennie. Social Media to dla większości miejsce relaksu, odpoczynku, a przy okazji wyłapania ciekawych informacji – a nie tablica reklamowa.