fbpx

Poradnik początkującego Social Media

„Co i jak” czyli poradnik początkującego social media managera

Wielu osobom wydaje się, że nie ma nic prostszego niż praca social media managera. W końcu większość młodych ludzi spędza kilka godzin dziennie przeglądając kanały społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jednak aktywność na platformach to nie wszystko. O czym jeszcze warto pamiętać?

Facebook jest królem

To dość oczywiste stwierdzenie, które zgodnie potwierdzą wszyscy specjaliści od marketingu. Aż 14 milionów Polaków przyznaje się do regularnego korzystania z Facebooka! Co więcej, liczba ta ciągle rośnie, a wraz z nią zwiększa się potencjał marketingowy społecznościowego giganta.

Twórz spójny content

Na największą uwagę zasługuje content, który tworzysz na kanałach social media. Podstawą jest zachowanie spójności w tym, co umieszczasz na swoim profilu. Najlepszym rozwiązaniem będzie publikowanie przekazu ściśle związanego z Twoją branżą. Jeśli działasz na rynku odzieżowym, skup się na modzie, jeśli natomiast prowadzisz własną restaurację – opisuj to, co związane z żywnością. Jeśli uda Ci się stworzyć fanpage, który będzie służył nie tylko do sprzedaży, ale też edukowania fanów i dostarczania im rozrywki – z pewnością przyniesie to pozytywne efekty. Próbuj różnych rozwiązań, żeby przekonać się, co najbardziej przypadnie do gustu Twoim fanom.

Obserwuj swoich fanów

W Internecie możesz znaleźć wiele informacji dotyczących najlepszych pór dnia lub tygodnia na publikowanie treści na facebookowym profilu. Jednak warto skonfrontować je z rzeczywistością i na własnej skórze sprawdzić, kiedy Twoi fani wykazują się największą aktywnością. Śledź swoje zasięgi. Co to takiego? Najprościej mówiąc, zasięg stanowi liczbę osób, do których dotarł Twój przekaz. Zazwyczaj są one niższe niż ilość fanów profilu, jednak w wyjątkowych przypadkach mogą okazać się znacznie wyższe! Wszystko bowiem zależy od informacji, które udostępniasz na fanpage’u. Jeśli więc tworzysz przekaz, którym fani chcą się dzielić – rośnie szansa na zwiększenie Twoich zasięgów.

Pamiętaj, że prowadzenie firmowego profilu na Facebooku wymaga ogromnego skupienia, uważności i systematyczności. Musisz starać się zrozumieć fanów, którzy śledzą Twoje konto – a wtedy na pewno uda Ci się odnieść sukces.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.