Podczas konferencji F8, Mark Zuckerberg zaprezentował plan na rozwój platformy społecznościowej Facebook w ciągu najbliższych 10 lat. Większość zmian skierowanych jest do deweloperów, a nie użytkowników. Jakie zmiany planuje wprowadzić internetowy gigant?
1. Facebook Live: API
Możliwość tworzenia własnych transmisji obrazu oraz dźwięku spotkała się z ogromną aprobatą użytkowników. Facebook idzie krok dalej i… tworzy API dla programistów. Dzięki temu użytkownicy zyskają dodatkowe możliwości interakcji w czasie rzeczywistym. Brawo Facebook!
2. Facebook Messenger: bot
Automatyczne wiadomości z prognozą pogody, informacjami o korkach, rachunkami czy listami przewozowymi? Już wkrótce Facebook wprowadzi zaawansowanego infobota, który ma stanowić konkurencję nawet dla Siri!
3. Facebook Surround 360
Specjalny system dedykowany kamerom 3D-360 przyniesie możliwość produkcji wyraźnych, wręcz sferycznych materiałów video w trójwymiarze. Do tego ograniczona zostanie faza post-produkcji, z uwagi na wbudowaną technologię synchronizacji obrazu pochodzącego aż z 17 kamer!
4. Profil: Expression Kit
Uwaga, zdjęcia profilowe odchodzą do lamusa! Zewnętrzne aplikacje, takie jak Instagram, Cinemagraph, Vine, Lollicam czy MSQRD, dają możliwość tworzenia krótkich materiałów video. Facebook natomiast zamienia je na filmy profilowe. Funkcja raczkuje już teraz!
5. Free Basics Simulator i Demographic Insights
Specjalne narzędzie stworzone z myślą o deweloperach na co dzień posługujących się opcjami Free Basics. Dzięki nim możliwe jest kontrolowanie tego, jak ostatecznie prezentowane są tworzone przez nich przekazy. Z kolei Demographic Insights posłuży do lepszego poznawania grup użytkowników, wykorzystujących te opcje.
6. Account Kit
Już wkrótce zalogujesz się na swoje konto używając wyłącznie numeru telefonu lub adresu mailowego! To kolejny ukłon w stronę deweloperów, który ma pomóc im w dotarciu do kolejnych użytkowników.
7. Quote Sharing
Sposób na dzielenie się znalezionymi cytatami z facebookowymi znajomymi. Co ciekawe, cytaty te będą mogły pochodzić zarówno ze stron internetowych, jak i dowolnych aplikacji.
8. „Save”
Zakładka „Save” pozwoli na gromadzenie artykułów, filmów czy pozostałych materiałów, które użytkownicy znajdą w sieci. Folder zadziała jak chmura, dzięki czemu będzie można odtworzyć treści na dowolnym urządzeniu mobilnym.
To zaledwie część pomysłów zaprezentowanych na konferencji F8. Jednak już na ich podstawie można stwierdzić, że Facebooka czeka niemała rewolucja!