Główny cel tworzenia reklam w mediach społecznościowych to – rzecz jasna – promocja firmy. Facebook pozostawia użytkownikom szersze pole manewru, dzięki czemu standardowa reklama może przynieść szereg innych korzyści. Jakich?
Myśl o fanach
Tworząc reklamę, zwróć uwagę na to, aby była ona interesująca. Jeśli decydujemy się na wykupienie posta sponsorowanego lub miejsca na specjalną promocję, wykorzystajmy to jak najlepiej! Nawet jeśli użytkownicy Facebooka nie będą bezpośrednio zainteresowani produktami lub usługami, które posiadasz w swojej ofercie, istnieje prawdopodobieństwo, że do gustu przypadnie im forma promocji, jaką wykorzystujesz!
Buduj zaangażowanie i docieraj do innych
Z kolei im więcej fanów zgromadzisz, tym większe prawdopodobieństwo interakcji zyskasz. Jeśli uda Ci się zaangażować niewielką grupę, prawdopodobnie w krótkim czasie dołączą do nich kolejne osoby, które albo wyrażą swoje poparcie, albo wręcz przeciwnie – zdecydują się wejść w polemikę z pozostałymi użytkownikami.
Co ciekawe, Facebook wprowadził możliwość dotarcia z reklamą wyłącznie do znajomych Twoich fanów. Dzięki temu możesz stworzyć komunikat skierowany bezpośrednio do osób, które jeszcze nie polubiły Twojego profilu.
Promuj stronę internetową
Media społecznościowe mogą posłużyć do wygenerowania ruchu na Twojej stronie internetowej. Umieszczając w treści reklamy odnośnik do własnej witryny, w prosty sposób sprowokujesz użytkowników do odwiedzenia strony.
Sprzedawaj
Upiecz dwie pieczenie na jednym ogniu i… sprzedawaj przy pomocy reklam! Wykup miejsce na treść promocyjną i zamieść w nim zdjęcie flagowego produktu. Dodaj do tego interesujący opis, cenę oraz bezpośredni link, pod którym użytkownicy znajdą formularz zakupu. Potraktuj Facebooka jako portal sprzedażowy!
Podsumowanie
Media społecznościowe posiadają ogromny potencjał, którego brakuje pozostałym nośnikom reklam – precyzyjnie docierają do ogromnych grup ludzi. Pamiętaj, że możesz wykorzystać go na wiele sposobów, które – w gruncie rzeczy – zależą wyłącznie od Ciebie!