Od pewnego czasu trwały prace nad udoskonaleniem przestrzeni reklamowej na najpopularniejszym portalu społecznościowym – Facebooku. W tym celu, przedstawiciele giganta konsultowali się zarówno z samymi markami, jak i agencjami odpowiedzialnymi za kampanie marketingowe. Wreszcie, blisko dwa miesiące temu, Facebook wprowadził absolutnie nowy format reklamy mobilnej – Canvas.
Jak działa Canvas? Otóż tworzy on specjalną przestrzeń, przy pomocy której firmy mogą dzielić się z użytkownikami materiałami video, zdjęciami, tekstem, czy przyciskami CTA. Celem jest przede wszystkim zwiększenie efektywności kontaktu użytkowników z markami.
Jakie zalety charakteryzują Canvas?
- Dostępny
Format reklamy mobilnej Canvas działa na całym świecie, dlatego nawet największe marki mają szansę w ten sam sposób dotrzeć do wszystkich użytkowników. - Natywny
Ponieważ Canvas jest nowością wprowadzoną właśnie przez Facebook, charakteryzuje się znacznie wyższą natywnością. Zaobserwowano nawet, że ładuje się on nawet 10 razy szybciej niż standardowa strona mobilna! - Konfigurowalny
W zależności od tego, w jaki sposób przestrzeń reklamową będą chcieli wykorzystać specjaliści danych marek, istnieje możliwość opublikowania w strefie zarówno materiałów video, zdjęć, czystego tekstu, jak i dowolnych przycisków typu call-to-action. - Powszechny
To znaczy dostępny dla wszystkich. Tego rodzaju format reklamy, nie wymaga bowiem specjalnego kodowania czy wykorzystania dodatkowych programów przeznaczonych do reklam. Co więcej, Canvas jest kompatybilny z systemami Android oraz iOS.
Jeśli szukasz inspiracji do tego, w jaki sposób możesz wykorzystać Canvas do własnych działań marketingowych, koniecznie sprawdź, jak zrobiło to Allegro w świątecznej kampanii! Niestandardowe wykorzystanie zostało docenione przez samego Facebooka, dzięki czemu trafiło na podstronę „Przykłady sukcesu” na „Facebook for business”.