Wiele osób zastanawia się, na czym polega marketingowy fenomen Facebooka. Bez wątpienia jest on współcześnie jedną z największych baz danych o potencjalnych konsumentach. To jednak połowa sukcesu.
Druga część sekretu tkwi w strategicznej hybrydzie, której zadaniem jest przejęcie najlepszych funkcji, z pozostałych mediów społecznościowych. Z jakich narzędzi zatem, należy korzystać?
- Facebook Video
Alternatywa dla kanałów na YouTube. Facebook wprowadził możliwość wgrywania własnych filmów, za pomocą których można np. zareklamować produkt, ukazać kulisy pracy czy stworzyć własny program ekspercki. - Facebook Mentions
Czyli streaming na żywo! To kompletnie nowa aplikacja, która dopiero raczkuje w polskiej branży marketingowej. Właśnie z tego powodu, pozostawia tak duże pole do popisu. Co ciekawe, jej fenomen można zaobserwować na przykładzia fanpage’a prezydenta Andrzeja Dudy, którego relacje na żywo, w krótkim czasie przyciągają setki tysięcy widzów. - Facebook Notes
Daje możliwość stworzenia mniejszej alternatywy bloga. Z pewnością więcej fanów Twojej marki dociera na stronę Facebookową, aniżeli bloga – nawet jeśli prowadzisz go systematycznie i udostępniasz wartościowy content. Jeśli zależy Ci na jak największej liczbie odbiorców, spróbuj wykorzystać Facebook Notes. - Facebook Instant Stories
Przekierowanie na zewnętrzne strony, bez konieczności opuszczania aplikacji. Dzięki temu, użytkownicy chętniej klikają w publikowane przez Ciebie linki, ponieważ po zapoznaniu się z treścią, nie muszą ponownie uruchamiać aplikacji Facebookowej. - Facebook Messanger
W tej chwili służy głównie do bezpośredniego komunikowania się z odbiorcami, poprzez wchodzenie w dialog z poszczególnymi osobami, ale czy wiesz, że Facebook planuje wykorzystać narzędzie, do stworzenia własnej odpowiedzi na aplikację Snapchat?
Choć większość z powyższych narzędzi, działa na Facebooku już od dawna i dla użytkowników, są one czymś absolutnie powszechnym, warto przypomnieć sobie o ich obecności. To doskonały sposób na to, aby spojrzeć na nie pod nieco innym kątem i może… Dostrzec w nich marketingowy potencjał!